Stuk Matrix uit Khouribga, Marokko met mosa en squalicorax in het zelfde stuk.
- Extincthunter
Stuk Matrix uit Khouribga, Marokko met mosa en squalicorax in het zelfde stuk.

Hallo iedereen,
Gisteren tijdens een gezellig dagje Antwerpen hier en daar een paar leuke winkels binnengewandeld. Ik ken in antwerpen een 3tal winkeltjes waar je fossielen kan kopen, en in 1 van deze winkeltjes lag een groepje mosa tandjes te koop.
Nu ben ik steeds voorzichtig met het kopen van Marokaans materiaal, maar bij het zien van deze Squalicorax samen met de mosa tand heb ik deze toch gekocht. (€6) nu vroeg ik me toch af of iemand mij met zekerheid kan vertellen of dit stuk helemaal echt is? Of is er aan gepruts? Ik hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt,
Groeten Stefaan
Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
Antw: Stuk Matrix uit Khouribga, Marokko met mosa en squalicorax in het zelfde stuk.
Hallo Stefaan,
Goed prijsje voor die 2 fossielen. Ik weet wel niet of het echt of nep is. Maar ja, we zullen hopen dat het echt is.
Grts Tibo
Goed prijsje voor die 2 fossielen. Ik weet wel niet of het echt of nep is. Maar ja, we zullen hopen dat het echt is.
Grts Tibo
Antw: Stuk Matrix uit Khouribga, Marokko met mosa en squalicorax in het zelfde stuk.
Hallo, als ik het stuk bekijk, zie ik bij de haaientand geen verkleuring in de matrix, dus die tand is goed.
Rond de mosatand is wel een geelachtige verkleuring zichtbaar en de structuur van de matrix lijkt anders; dit zou er op kunnen duiden dat de tand er in gezet is of er in is teruggezet.
Je kunt er wellicht achter komen door wat van die gelige matrix er af te schrapen en het schraapsel te verwarmen; volgt er dan een vies chemisch luchtje, dan weet je dat er aan geknoeid is.
Succes en laat je bevindingen aan ons weten. OK?
groeten, Bert
Rond de mosatand is wel een geelachtige verkleuring zichtbaar en de structuur van de matrix lijkt anders; dit zou er op kunnen duiden dat de tand er in gezet is of er in is teruggezet.
Je kunt er wellicht achter komen door wat van die gelige matrix er af te schrapen en het schraapsel te verwarmen; volgt er dan een vies chemisch luchtje, dan weet je dat er aan geknoeid is.
groeten, Bert
Elbert
- Extincthunter
Antw: Antw: Stuk Matrix uit Khouribga, Marokko met mosa en squalicorax in het zelfde stuk.
Bedankt voor de tip,Elbert schreef:
Hallo, als ik het stuk bekijk, zie ik bij de haaientand geen verkleuring in de matrix, dus die tand is goed.
groeten, Bert
Net de test gedaan.. Resultaat ruikt helemaal nergens naar

- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Deze mosa tand ziet er echt uit, en is denk ik niet op de matrix geplakt, omdat je er niets aan ziet, en de matrix de tand overlapt
Gr,
Lars
Gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Volgens mij is dit stuk in orde.
GR
GR
strandjutters
dik in orde, tand waarschijnlijk prognathodon
hallo Stefaan,
hier een link van de Mosa kaak die in Harelbeke te zien was,
ook met een Squalicorax in het midden,
Gr Frank
http://veiling.catawiki.nl/kavels/38524 ... ente-74-cm
hier een link van de Mosa kaak die in Harelbeke te zien was,
ook met een Squalicorax in het midden,
Gr Frank
http://veiling.catawiki.nl/kavels/38524 ... ente-74-cm
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
Inderdaad helemaal echt. Ziet er inderdaad uit als een Prognathodon tand.
En bij het uitprepareren ben ik zelf anders ook bij stukken waar niet mee geknoeit is geurtjes tegengekomen. Dus dat zegt weinig over of er aan geknoeit is.
Het lijkt er ook op alsof die Squalicorax tand in tweeën gebroken is.
En bij het uitprepareren ben ik zelf anders ook bij stukken waar niet mee geknoeit is geurtjes tegengekomen. Dus dat zegt weinig over of er aan geknoeit is.
Het lijkt er ook op alsof die Squalicorax tand in tweeën gebroken is.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
- Extincthunter
Bedankt iedereen voor de reactie's
De squalicorax is inderdaad gebroken maar dat vind ik niet zo erg vermits hij zo in de matrix zit
Grtz
De squalicorax is inderdaad gebroken maar dat vind ik niet zo erg vermits hij zo in de matrix zit

Grtz