Tekst kwijt bij toevoegen afbeeldingen? Oplossing!

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Tekst kwijt bij toevoegen afbeeldingen? Oplossing!

Bericht door webmaster » 07 jul 2006, 11:06

Jaap Roos (Swampy) wees recentelijk op een probleem met het toevoegen van de afbeeldingen (Hexanchus discussie). Als je na de tekst van je bericht in te typen nog probeerde foto\'s toe te voegen verdween de tekst. Veel mensen zullen dit probleem wel herkennen denk ik?

Gisteren ben ik even snel bezig geweest om het een en ander anders te programmeren. Het lijkt erop dat het werkt, maar is geef nog geen garanties...
Ik heb het zelf even snel getest met Internet Explorer en Firefox.

Het zou nu mogelijk moeten zijn om tijdens het typen van je bericht nog extra afbeeldingen toe te voegen zonder problemen. Als iemand hier toch nog problemen tegenkomt, laat het me even weten. Ook problemen met andere browsers.

Een zelfde soort probleem dat je tekst verdwijnt als je bij een nieuw bericht het onderwerp vergat in te vullen is inmiddels ook verholpen. Er verschijnt een waarschuwing op het scherm waarna alsnog het onderwerp kan worden ingevuld.

Zo wordt het forum steeds beter hoop ik. Alle andere suggesties voor verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom. Op de wishlist staat onder andere nog het inbouwen van een poll.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Casper
Contacteer:
Antw: Tekst kwijt bij toevoegen afbeeldingen? Oplossing!

Bericht door Casper » 07 jul 2006, 11:31

\'t forum wordt idd steeds beter!
misschien zou een inlogsysteem mbv cookies handig zijn, dus dat je gewoon een checkbox aan kunt vinken da je gedurende zolang ingelogd wilt blijven ofzo. zou ik erg handig vinden :-)

Vr. gr, Casper

Post mortem we sort 'em!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Tekst kwijt bij toevoegen afbeeldingen? Oplossing!

Bericht door webmaster » 08 jul 2006, 22:51

Het forum voorziet in principe in inloggen met een cookie, maar dat levert wel allerlei beveiligingsrisico\'s op. Daarom heb ik die mogelijkheid gedeactiveerd bij de opening van dit forum.

Nog even iets anders. De maximum upload grootte van afbeeldingen staat nu op 1 mb. Deze worden dan automatisch verkleind en op het forum geplaatst. Nu is die 1 mb limiet wellicht achterhaald door de steeds betere digitale camera\'s.

Zijn jullie wel eens tegen deze limiet aangelopen? Zo ja, wat zou een betere limiet zijn? Ik wil er in ieder geval wel een limiet op stellen om het dataverkeer op de server een beetje in de hand te houden.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gesloten