Metatarsus Hyena ZM
Metatarsus Hyena ZM

Gisteravond kwam Charlie langs om mijn veelvraat kaakje terug te brengen. Hij heeft dit tijdens het grottenbeer symposium in expositie gehad.
Of het toeval is of niet. Vandaag in de post de nieuwe cranium met het artikel over het kaakfragment van de veelvraat. Een mooi stuk Charlie!
Ik legde hem dit middenhandsbeentje van de zandmotor voor, een vondst van enkele weken geleden. Na wat vergelijkingen op de laptop met verschillende metacarpals bleek het Hyena te zijn. Geweldig! Mijn eerste Hyena vondst. En in een super staat! Om iets exacter te zijn is het een metacarpal van de achterpoot.
Charlie bedankt voor de determinatie, voor het langskomen en gefeliciteerd met de publicatie.
[Bewerkt door Jorn op 22-12-2015 om 20:06 NL]
Grtz
Jorn
Jorn
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Antw: Metacarpal Hyena ZM
Je veelvraat kaakje is een mooie vondst (leuk artikel in Cranium trouwens) maar deze metacarpal is ook zeker niet verkeerd... Mooi compleet ook!
Zoek je nog regelmatig Jorn?
Zoek je nog regelmatig Jorn?
Deze mag er zeker weer zijn Patrick!
Vanwege de komst van mijn zoontje afgelopen jaar heb ik helaas niet zo vaak meer kunnen zoeken als ik zou willen. Af en toe in het weekend maar dan is het strand iig vaak al afgezocht. Desondanks toch nog leuke vondsten gedaan waaronder dus dit bijna perfect gave middenhandsbeentje.
Vanwege de komst van mijn zoontje afgelopen jaar heb ik helaas niet zo vaak meer kunnen zoeken als ik zou willen. Af en toe in het weekend maar dan is het strand iig vaak al afgezocht. Desondanks toch nog leuke vondsten gedaan waaronder dus dit bijna perfect gave middenhandsbeentje.
Grtz
Jorn
Jorn
-
- Been thanked: 45 times
Dank allen. Altijd leuk om weer eens iets compleets te mogen vinden. Helemaal als dat van een roofdier is.
Idd bizar gaaf Huug. Eerste reactie was dan ook dat het varken zou zijn.
Ivan jouw hyena kies daarentegen mag er ook zijn!
Inderdaad Charlie Metatarsus 2 rechts achter om precies te zijn.
Idd bizar gaaf Huug. Eerste reactie was dan ook dat het varken zou zijn.
Ivan jouw hyena kies daarentegen mag er ook zijn!
Inderdaad Charlie Metatarsus 2 rechts achter om precies te zijn.
Grtz
Jorn
Jorn
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Idd een leuk stukje in Cranium! Gefeliciteerd met beide vondsten.
(Ps beide stukken (hyena en veelvraat) zouden niet misstaan in onze determinatie database!(andere mooie stukken ook niet btw))
(Ps beide stukken (hyena en veelvraat) zouden niet misstaan in onze determinatie database!(andere mooie stukken ook niet btw))
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Metatarsus Hyena ZM
Ik ben het met je eens, maar bij de metatarsus horen dan ook nog foto's van de onder- en bovenkant. De veelvraat is denk ik van een jaar geleden.
Charlie