(kwart)potvis tand?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
roeland victor
(kwart)potvis tand?

Bericht door roeland victor » 08 jan 2016, 16:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben een apart 'kies' fragment gevonden op de MV2 een paar maanden geleden, wat niemand zo ver kon thuis brengen, maar nu ik herken wel wat in een vondst op oervondstenchecker. Iemand een idee? Met name de binnenkant heeft veel gelijkenis.

De mijne zou dan de helft kunnen zijn van die op OVC, een kwart van een complete....
http://www.oervondstchecker.nl/discover ... afd91a7b4b

[Bewerkt door roeland victor op 08-01-2016 om 16:09 NL]

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: (kwart)potvis tand?

Bericht door Schouwenburg » 09 jan 2016, 07:23

Hallo, dit zijn moeilijke stukken. Het kan ook limoniet zijn. Dat is vanaf foto's slecht te zien.
Een andere mogelijkheid is dat het een tand van een neushoorn is. Ik weet dat de bos- en/of de steppenneushoorn twee snijtanden in de onderkaak hebben. In het depot van museum Wiesbaden ligt er één in de collectie, die heb ik vorig jaar aan Bram laten zien. Het is een onderwerp dat iemand een keer op moet pakken en ik weet niet of Bram er wat mee doet. In ieder geval heeft de recente zwarte en/of witte neushoorn ook twee van die tanden. Ik hoop met een jaar ongeveer een publicatie van iemand hierover te zien.

Charlie

Plaats reactie