2016, het jaar van de ammoniet?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: 2016, het jaar van de ammoniet?
Goed idee, Stijn!
Mag ik jou, als expert, dan meteen vragen om ook eens te kijken naar het jura ammonietje (Lithacoceras-Ardescia achtig? iets anders?) dat ik een poosje terug heb gepost: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 542#232440
Alvast bedankt!
Groet, Johan
Mag ik jou, als expert, dan meteen vragen om ook eens te kijken naar het jura ammonietje (Lithacoceras-Ardescia achtig? iets anders?) dat ik een poosje terug heb gepost: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 542#232440
Alvast bedankt!
Groet, Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Antw: Antw: 2016, het jaar van de ammoniet?
ik kijk er naar uit en hoop dat ik je kan helpenKoenJ schreef:
Sluit mooi aan bij dat ik mijn vondsten uit de Gault (ook albiaan dus) nog moet determineren. Ik heb er nog weinig kennis van, maar dat kan soms een voordeel zijn bij het bekijken van determinaties.
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: Antw: 2016, het jaar van de ammoniet?
ik kijk er naar uit en hoop dat ik je kan helpenKoenJ schreef:
Sluit mooi aan bij dat ik mijn vondsten uit de Gault (ook albiaan dus) nog moet determineren. Ik heb er nog weinig kennis van, maar dat kan soms een voordeel zijn bij het bekijken van determinaties.
philippe
Hallo Stijn,
Zeer goed idee om van 2016 het jaar van de ammoniet te maken.
Wat betreft uw vraag in de eerste post : kijk eens bij Garantiana...
Zeer goed idee om van 2016 het jaar van de ammoniet te maken.
Wat betreft uw vraag in de eerste post : kijk eens bij Garantiana...
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
Alvast dank voor de reacties en ik kijk ook uit naar andere topics.
Ik denk dat ik een mogelijke determinatie gevonden heb, namelijk Sarasinella trezanensis, al kloppen de details nog niet helemaal, maar ik heb momenteel nog te weinig info over de soort en de intraspecifieke variabiliteit. Zeker is dat deze soort (en genus) doorheen de groei een aantal stadia doormaakt, en dat maakt het allemaal nog moeilijker.
@Danny: dit is site M10.
mvg stijn
Ik denk dat ik een mogelijke determinatie gevonden heb, namelijk Sarasinella trezanensis, al kloppen de details nog niet helemaal, maar ik heb momenteel nog te weinig info over de soort en de intraspecifieke variabiliteit. Zeker is dat deze soort (en genus) doorheen de groei een aantal stadia doormaakt, en dat maakt het allemaal nog moeilijker.
@Danny: dit is site M10.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996