Zwerfsteenfossielen van de Zandmotor
Zwerfsteenfossielen van de Zandmotor

Dit zijn een aantal zwerfsteenfossielen die ik op de Zandmotor heb verzameld.
De eerste is denk ik een stuk koraal, de tweede en derde afdrukken van schelpen??? En de laatste lijkt ook op een schelp.
Antw: Zwerfsteenfossielen van de Zandmotor
Leuk dat er nu ook naar zwerfsteenfossielen van ZM en MV2 wordt gekeken!
De eerste twee foto's lijken mij inderdaad koraal. De derde foto zou heel goed van een tweekleppige of een brachiopode kunnen zijn, maar welke van de twee kan ik vanaf de foto niet goed bepalen. De vierde is een ritmische verkleuring die wel vaker in vuursteen voorkomt, geen fossiel dus. En in het laatste steentje kan ik op de foto niet direkt een fossiel onderscheiden; misschien wel , misschien niet.
groet, Bart
De eerste twee foto's lijken mij inderdaad koraal. De derde foto zou heel goed van een tweekleppige of een brachiopode kunnen zijn, maar welke van de twee kan ik vanaf de foto niet goed bepalen. De vierde is een ritmische verkleuring die wel vaker in vuursteen voorkomt, geen fossiel dus. En in het laatste steentje kan ik op de foto niet direkt een fossiel onderscheiden; misschien wel , misschien niet.
groet, Bart
Bart
- Martijnfossielenjager
Antw: Zwerfsteenfossielen van de Zandmotor
Hallo, ik heb ook nog wel een zwerfsteentje liggen van de Maasvlakte. Zitten koralen in enzo geloof ik. Als je wil kan ik wel wat foto's plaatsen.
Martijn