Fossiele dennenappel?
Fossiele dennenappel?

Hallo,
Ik denk dat dit een fossiele of vroeg holocene dennenappel kan zijn. Ik heb het gevonden op de Zandmotor een hele tijd terug.
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Fossiele dennenappel?
Zolang je geen structuur kunt zien (dat kan ik van de foto niet opmaken) zou ik het toch houden op een opvallend gevormde limoniet.
Groet,
Niels
Niels

Hoi Niels,
Ik heb even snel 3 foto's gemaakt door de microscoop met mijn telefoon. De laatste foto is van de onderkant. Ik meen toch wel een typische dennenappel structuur te zien. Nou is het vanaf de foto minder goed te zien dan wanneer je hem in je hand hebt.
[Bewerkt door Rick99 op 09-01-2016 om 15:26 NL]
Hallo Rick, ik ben bezig een project(je) over fossiele coniferenkegel van MV2 tot de Zm op te starten. Zou ik je vondst een keer van dichtbij kunnen bekijken? Raymond
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Op de close-ups zie ik wat je bedoelt maar nog niet heel duidelijk. Inderdaad eens van dichtbij laten bekijken. Ik ben benieuwd naar je onderzoek, Raymond.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Raymond, Nieke Liskaljet is al een keer bezig geweest met dennenappels. Als ik me goed herinner waren die subrecent. Aangenomen werd als herkomst Scandinavië genoemd, maar dat vond ik, gezien de zeestroming, nogal vreemd.
Charlie