Vraag over nieuwste foto: spons (151-0025)
Vraag over nieuwste foto: spons (151-0025)
In het kader van de nieuwste foto staat een foto van een spons.
Het fossiel lijkt erg veel op een gist (microscopisch gezien). Is dat toeval, of is daar familiair een bepaald verband tussen? (Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen).
Het fossiel lijkt erg veel op een gist (microscopisch gezien). Is dat toeval, of is daar familiair een bepaald verband tussen? (Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen).
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Antw: Vraag over nieuwste foto: spons (151-0025)
Hoi Pedro,pedro schreef:
In het kader van de nieuwste foto staat een foto van een spons.
Beide behoren tot de Eukaryota (organismen met celkern) waarmee alles over de verwantschap wel zo\'n beetje gezegd is. Gist is eencellige schimmel, spons is muliticellulair beestje.
Erik
Voor de volledigheid; het gaat om het volgende fossiel:
http://www.fossiel.net/determinatie/det ... 1-0025.jpg
http://www.fossiel.net/determinatie/det ... 1-0025.jpg
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Hallo Erik,
ik weet hoe de status van de soorten tegenwoordig is. De microscopische overeenkomst tussen de Gist en de macroscopische van het fossiel (spons) is zo treffend dat ik deze vraag moest stellen.
ik weet hoe de status van de soorten tegenwoordig is. De microscopische overeenkomst tussen de Gist en de macroscopische van het fossiel (spons) is zo treffend dat ik deze vraag moest stellen.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY