Vreemd botje en kaakje (zonder kiezen) Maasvlakte
Vreemd botje en kaakje (zonder kiezen) Maasvlakte

Op de Maasvlakte dit botje gevonden die ik niet kan plaatsen. weet iemand wat dit is en van welk dier dit afkomstig kan zijn. Ook dit fragment van een kaakje gevonden, helaas zonder kiezen maar misschien kan er nog iets gezegd worden over de eigenaar. Misschien bever. maar daar is die iets te klein voor.
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Vreemd botje en kaakje (zonder kiezen) Maasvlakte
het eerste stuk lijkt mij een koot , maar het articulatie vlak wat te zien is kan ik nog niet echt bij een diersoort plaatsen het lijkt wat op bever ,maar is hier voor volgens mij te groot .
,een ander zal ongetwijfeld het licht zien
Gr
Huug
,een ander zal ongetwijfeld het licht zien

Gr
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Ik ben het met je eens. Het botje is van een onvolgroeid dier. In eerste instantie dacht ik ook aan een teenkoot, maar daar ben ik weer van afgeweken door de vreemde verbreding. Kortom ik weet het niet.
Charlie
Hallo heren,
Dit botje heb ik eerder gezien en wel in de collectie van twee collega verzamelaars. Het idee zou zijn dat het misschien een pisiforme zou zijn van een zeezoger. Lijkt mij goed het eens aan Klaas Post voor te leggen.
Groet, Vilmar
Dit botje heb ik eerder gezien en wel in de collectie van twee collega verzamelaars. Het idee zou zijn dat het misschien een pisiforme zou zijn van een zeezoger. Lijkt mij goed het eens aan Klaas Post voor te leggen.
Groet, Vilmar
Vilmar D