Ammoniet ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Ian
Ammoniet ?

Bericht door Ian » 15 jan 2016, 16:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,
Ik heb me zojuist ingeschreven zodat ik mee kan doen aan het forum, ik kijk al langere tijd op de site en heb er al veel aan gehad! Nu heb ik een vraag over een fossiel dat 40 jaar geleden door mijn oma is gevonden tussen de mangroven op Curacao. Het lijkt mij een soort ammoniet, maar dit durf ik niet zeker te zeggen aangezien ik van ammonieten zelf weinig af weet. Misschien dat iemand mij kan vertellen wat het precies is of kan zijn, en wat de ouderdom er van is. (Ik heb ook al in het determinatiesysteem gezocht, maar hier lukte het mij niet om het te determineren).

Mvg, Ian

Everhardus
Antw: Ammoniet ?

Bericht door Everhardus » 16 jan 2016, 01:55

Ammoniet lijkt me wel juist maar behoorlijk verweerd. Wat de uiterlijke kenmerken brengt dat wel wat beperkingen met zich mee. Ouderdom van het gesteente weten lijkt me nogal belangrijk. Weet je dat of heb je daar al naar gezocht ? Anders zit je met een lastige vraag.....Aparte locatie, dat dan weer wel !

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 16 jan 2016, 12:54

Voor mij is dit gewoon een stuk steen. Geen enkele vorm of structuur kan met zekerheid een ammoniet aanduiden. In tegendeel. De rest is gewoon whishfull thinking.

stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Everhardus

Bericht door Everhardus » 16 jan 2016, 13:53

Zou idd ook heel goed wishful thinking kunnen zijn....

Plaats reactie