Ammoniet ?
Ammoniet ?

Hallo allemaal,
Ik heb me zojuist ingeschreven zodat ik mee kan doen aan het forum, ik kijk al langere tijd op de site en heb er al veel aan gehad! Nu heb ik een vraag over een fossiel dat 40 jaar geleden door mijn oma is gevonden tussen de mangroven op Curacao. Het lijkt mij een soort ammoniet, maar dit durf ik niet zeker te zeggen aangezien ik van ammonieten zelf weinig af weet. Misschien dat iemand mij kan vertellen wat het precies is of kan zijn, en wat de ouderdom er van is. (Ik heb ook al in het determinatiesysteem gezocht, maar hier lukte het mij niet om het te determineren).
Mvg, Ian
- Everhardus
Antw: Ammoniet ?
Ammoniet lijkt me wel juist maar behoorlijk verweerd. Wat de uiterlijke kenmerken brengt dat wel wat beperkingen met zich mee. Ouderdom van het gesteente weten lijkt me nogal belangrijk. Weet je dat of heb je daar al naar gezocht ? Anders zit je met een lastige vraag.....Aparte locatie, dat dan weer wel !
Antw: Ammoniet ?
Voor mij is dit gewoon een stuk steen. Geen enkele vorm of structuur kan met zekerheid een ammoniet aanduiden. In tegendeel. De rest is gewoon whishfull thinking.
stijn
stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Everhardus