Maasvlakte 2 uurtje zoeken

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
andersschinkel
Antw: Maasvlakte 2 uurtje zoeken

Bericht door andersschinkel » 23 apr 2015, 08:37

Dat is een hele mooie reeks vondsten! Op MV2 zie ik veel ouders met kinderen, op de ZM eigenlijk zelden. Misschien omdat het op MV2 toch gemakkelijker is iets te vinden, of vanwege de bereikbaarheid (met de auto)? Hartstikke leuk natuurlijk, dat speurwerk.

Groet, Anders

Spoorzoeker
Been thanked: 5 times

Bericht door Spoorzoeker » 24 apr 2015, 13:22

Mooie vondsten! Vooral de mammoetkies is een plaatje!
Gefeliciteerd.
Groet, Hans

Hans (Spoorzoeker)

Men wordt door vragen wijs. (Vondel)

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 24 apr 2015, 19:55

Kinderen meenemen om te zoeken is dat wel eerlijk? Ze staan lager bij de grond en vinden vaak ook meer. Maar het is je doel jouw collectie uit te breiden. Is het dan geen kinderarbeid?

Charlie

ErwinvanderLee
Antw: Antw: Maasvlakte 2 uurtje zoeken

Bericht door ErwinvanderLee » 24 apr 2015, 20:10

Schouwenburg schreef:
Kinderen meenemen om te zoeken is dat wel eerlijk? Ze staan lager bij de grond en vinden vaak ook meer. Maar het is je doel jouw collectie uit te breiden. Is het dan geen kinderarbeid?
:-) het is eerder andersom. Door de vondsten van Tom zijn wij besmet geraakt en verrichten wij samen veel " arbeid". Hoewel uurtjes schooieren geen arbeid is natuurlijk. Kinderen vinden inderdaad meer, waarschijnlijk vanwege hun wijdse blik en lagere stand. Gevolg is wel dat iedereen geniet (toch?) van deze werkzaamheden om bij te dragen aan de wetenschap. Het beeld van het vroegere Nederlandse landschap wordt steeds completer. Dus we hopen op meer mooie ontdekkingen, ook van onze mede-zoekers, want daar genieten wij ook van.

sjaak
Has thanked: 378 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 25 apr 2015, 08:05

Ik vind het überhaupt oneerlijk dat er nog andere zoekers zijn dan ik zelf. En dat ze hun vondsten ook nog eens mee naar huis nemen ipv voor mij op het strand te laten liggen....

Groet,

Niels

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 25 apr 2015, 11:28

Ik kom zelf maar zelden op het strand. Ik doe thuis en in Musea onderzoek en meet graag het gevonden roofdiermateriaal voor mijn database.
Helaas wordt mijn agenda te vaak gevuld met andere belangrijke zaken.

Charlie

Hklff

Bericht door Hklff » 16 jan 2016, 16:49

Ik ging die dag met lege handen naar huis...

Plaats reactie