verzamel afval
Antw: verzamel afval
En over duizenden jaren, vragen de archeo- en geologen zich af hoe al die kleine vindplaatsen met zo'n verschillend materiaal zijn ontstaan.
Zullen ze dan de term rotstuintje ook gaan gebruiken?
Hier ligt nl ook zo'n hoopje in de tuin, maar telkens als wij er wat steen/puin aan toevoegen vragen wij ons dat toch even af.
Zullen ze dan de term rotstuintje ook gaan gebruiken?

Hier ligt nl ook zo'n hoopje in de tuin, maar telkens als wij er wat steen/puin aan toevoegen vragen wij ons dat toch even af.
Stel jezelf de vraag; is jou waardeloze afval van waarde voor andere verzamelaars? Is het antwoord NEE, dan kan het zo in de grijze afvalbak en naar de vuilverbranding. Is het antwoord JA, dan zou je kunnen kijken of je er andere blij mee kunt maken.
Zelf doneer ik mijn waardeloze afval, veelal fossiel botmateriaal, scherven en fossielen schelpen aan een lokaal “Bezoekerscentrum de Oude Koestal Staelduinse Bos” http://www.hetstaelduinsebos.nl/. Daar werken vele vrijwilligers die er weer kinderen en andere bezoekers mee blij maken, of het ter display in de eigen collectie opnemen.
Zelf doneer ik mijn waardeloze afval, veelal fossiel botmateriaal, scherven en fossielen schelpen aan een lokaal “Bezoekerscentrum de Oude Koestal Staelduinse Bos” http://www.hetstaelduinsebos.nl/. Daar werken vele vrijwilligers die er weer kinderen en andere bezoekers mee blij maken, of het ter display in de eigen collectie opnemen.
Verzamelaar van Gesteenten, Mineralen, Fossielen, Botten en
Schelpen uit heden en verleden.
Schelpen uit heden en verleden.
Alles gaat de tuin in. Vindplaatsvervuiling kan uiteraard niet, maar ik vind het ook wel aardig om een perk te vullen met steenafval van allerlei verschillende plaatsen. Er ligt nu een laag van gemiddeld zo'n 20 centimeter dik verspreid over ongeveer anderhalve vierkante meter. Stel je trouwens ook eens voor dat al die kilo's terug mogen naar de Eifel, IJburg, Hendrik, Italië, Schotland en andere plaatsen...