Schouderblad van ...zwijn??
Schouderblad van ...zwijn??

Hallo,
Deze een tijd lang geleden gevonden op de Zandmotor.
Er werd gedacht aan zwijn.
Is dit juist?
Hij zou misschien recent over kunnen komen maar dat komt (denk ik) doordat hij van het droge zand komt en dus verkleurd is.
Groeten,
Ivan
Antw: Schouderblad van ...zwijn??
Volgens de Knochenatlas is bij Sus inderdaad het stuk bot wat haaks op het grote vlak staat, scheef overhangend. Is dit zo? is vanaf de foto's lastig te zien.
Gezien de gewrichtskom denk ik weer eerder richting hertachtige...
[Bewerkt door Gidi op 31-01-2016 om 21:36 NL]
Gezien de gewrichtskom denk ik weer eerder richting hertachtige...
[Bewerkt door Gidi op 31-01-2016 om 21:36 NL]
Gideon de Jong
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
hallo ,in een andere topic is er ook wel eens over gesproken Gidion ,bedoel je het ,(ik zeg maar )
het soort dunne kammetje wat over de lengte as loopt ,,het wil nog al eens snel afslijten ,en dan geeft het een ander beeld ,ik heb een tweetal schouderblad sus ,een ressent ,maar waar .? ook meen ik dat een stuk wat ik heb vanaf de kom snel breder word ,ik moet het maar weer eens opzoeken .
misschien dat Niels ook nog reageert Ivan , die kan er dacht ik iets meer over zeggen
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 31-01-2016 om 22:03 NL]
[Bewerkt door Optimo op 31-01-2016 om 22:04 NL]
het soort dunne kammetje wat over de lengte as loopt ,,het wil nog al eens snel afslijten ,en dan geeft het een ander beeld ,ik heb een tweetal schouderblad sus ,een ressent ,maar waar .? ook meen ik dat een stuk wat ik heb vanaf de kom snel breder word ,ik moet het maar weer eens opzoeken .
misschien dat Niels ook nog reageert Ivan , die kan er dacht ik iets meer over zeggen
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 31-01-2016 om 22:03 NL]
[Bewerkt door Optimo op 31-01-2016 om 22:04 NL]
-
- Been thanked: 45 times
Al direct, aan de zijkant van het articulatievlak, kan je het zijn aan de vorm van de uitstulping. Zwijn / Varken.
Charlie
Bedankt allemaal!
Dus toch zwijn.
Leuk had ik nog niet!:)
Groeten.
Ivan
Dus toch zwijn.
Leuk had ik nog niet!:)
Groeten.
Ivan