koot van paard ??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
koot van paard ??

Bericht door Optimo » 02 feb 2016, 23:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier een vondst van gisteren veel wind en woeste golven , lekker om er even uit te zijn .
en nog het een en ander vinden ook :-)
het betreft een tweede phalange ,en ik vermoed paard ,maar heb nog enige twijfel ,
een , vanwege de iets uitlopende breedte van het proxmale gewricht , twee ,omdat ik het bot vrij slank is ,
breedte boven gewricht 6,0 cm / onder 4,5 cm / dikte boven 4 cm / onder 2,4 cm
hoogte 8,0 cm
is het nu paard ?
Afkomstig omgeving ZM

Gr

Huug

[Bewerkt door Optimo op 03-02-2016 om 00:29 NL]

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: koot van paard ??

Bericht door Schouwenburg » 03 feb 2016, 06:43

Het is een eerste links van een paard. De tweede is veel korter. Het gewicht dat de poten moeten dragen loopt altijd voornamelijk aan de binnenkant. De botten zijn aan die zijde dus breder. Met die redenatie vind je het makkelijkst links of rechts.

Charlie

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: koot van paard ??

Bericht door Optimo » 03 feb 2016, 08:02

Schouwenburg schreef:
Het is een eerste links van een paard. De tweede is veel korter. Het gewicht dat de poten moeten dragen loopt altijd voornamelijk aan de binnenkant. De botten zijn aan die zijde dus breder. Met die redenatie vind je het makkelijkst links of rechts.

dank voor het antwoord Charlie, en ik natuurlijk eerste koot , ik was ,beetje dom :-)
en de duidelijke uit een zetting lins en rechts..ik neem aan dat dat kenmerk voor meerdere dieren geldt

gr

Huug

[Bewerkt door Optimo op 03-02-2016 om 08:04 NL]

Plaats reactie