CBN. welke Nautilus?
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
CBN. welke Nautilus?

Hoi beste CBN-kenners!
Omdat de determinatie van deze net geprepareerde Nautilus erg moeilijk te zijn schijnt nu een extra-topic erover:
weten jullie misschien zijn naam hoewel hij niet goed bewaard is? Ik ben benieuwd!
Groetjes, Xenina
Antw: CBN. welke Nautilus?
Xenina,
Neen, maar ik vind het wel een supermooi fossiel. Nautilus bliif ik super vinden.
Duys
Neen, maar ik vind het wel een supermooi fossiel. Nautilus bliif ik super vinden.
Duys
van nautilussen weet ik ook niet veel, de bewaring ziet er mij uit als uit de P2, onder-albiaan, dan lijkt mij Eutrephoceras clementinum waarschijnlijker dan E.bouchardianum
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Hoi Duys en Phil,
bedankt voor jullie antwoorden. in mijn CBN-literatuur vind je helaas erg weinig informaties over Nautiliden en ook geen fotos.
Nadat ik de fotos in de fossiel.net-CBN-soortenlijst bekeken had, dacht ik ook erder aan Eutrephoceras clementinum. Dus in ieder geval Eutrephoceras sp.??
Groetjes, Xenina
bedankt voor jullie antwoorden. in mijn CBN-literatuur vind je helaas erg weinig informaties over Nautiliden en ook geen fotos.

Nadat ik de fotos in de fossiel.net-CBN-soortenlijst bekeken had, dacht ik ook erder aan Eutrephoceras clementinum. Dus in ieder geval Eutrephoceras sp.??
Groetjes, Xenina