Schedelfragment?
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Schedelfragment?
Lidwientje3 schreef:
Bij Kijkduin liggen heel vaak stukken kokosnoot. Naast de alomtegenwoordige uien, preien, knoflook, koolbladeren en rozen.
Rozen ja....
Ben ook een paar keer deksels van urnblikken tegen gekomen met naam, geboorte - en sterfdatum er op.
Mensen hebben een romantisch idee over uitstrooien in zee maar realiseren zich blijkbaar niet dat het weer aanspoelt.
Groet,
Niels
Niels
- Lidwientje3
Antw: Schedelfragment?
Ja, die urnen had ik wel eens gehoord. Nou hebben zowel Zandmotor als ik het afgelopen jaar een object op de ZM gevonden dat bij nader speurwerk gebruikt schijnt te worden bij een Shiva-ritueel van hindoes. Mijn vondst stelt alleen het vrouwelijke deel voor. Ik vraag me af of het ook iets te maken heeft met uitstrooirituelen, in dit geval misschien van Hindoestanen (alom tegenwoordig in Den Haag).
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Dat zou best eens kunnen, want op een van die urnblikken stond in mijn herinnering een Hindoestaanse naam.
Groet,
Niels
Niels
Op de Maasvlakte heb ik zoon ritueel gezien . bloemen kleding kleine pakketjes eten gewoon de zee in tussen de zoekers en wat bad gasten door . Het was in het voorjaar . De bloemen werden weer mee genomen door bad gasten daar voelde ik me ongemakkelijk bij om dat te zien ze eren toch hun geliefde . Ik had moeten met de kleding die kwam ik de keer er op weer tegen .

We dwalen een beetje af maar wel leuk om te zien wat er meer wordt gevonden op het strand. Ook ik kom wel eens wat vreemds tegen op het strand.
Afgezien vd uien inderdaad veel bloemen en ook een keer een complete urn.
Ik heb inderdaad ook vernomen dat het gebruikelijk is bij (Hindu) rituelen om de Urn na t uitstrooien ook in zee te werpen.
Ik voeg nog wat foto's toe van een vreemde sculptuur die ik op de zandmotor vond. Misschien heeft dit ook wel iets te maken met deze rituelen. Het is gemaakt van speksteen. Allerlei symbolen erop. Initialen en volgens mij een soort vrouwelijk symbool. Misschien iemand die het herkend?
Grtz
Jorn
Jorn