zilver of afval?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Flash
zilver of afval?

Bericht door Flash » 15 jul 2006, 14:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel het geen fossiel is wilde ik toch jullie mening hierover vragen, m.n. Martijn (Supergraver). Ik heb bovenstaand geval 25 jaar geleden gevonden in Noorwegen. Als ik het goed heb was het aan de oever van het Sognefjord. Het is letterlijk loodzwaar en sommige delen zojn buigzaam. Er lagen meerdere stukken van, maar aangezien mijn ouders het destijds niet vertrouwden mocht ik er maar eentje van meenemen. Later heb ik in een boek een foto gezien van zilver, gevonden in Noorwegen, wat er erg op leek.
Het is 7 x 4.5 x 8.8 cm (l,b,h).
Wie weet \'t,

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Hieronymus
Contacteer:
Antw: zilver of afval?

Bericht door Hieronymus » 15 jul 2006, 15:34

dit spul is volgens mij hexagonaal (heeft 6 hoeken in dwarsdoorsnede) als dit klopt kan je weten dat het zilver is of niet, volgens mij is zilver vormloos en heeft geen echte kristalstructuur denk ik (ik kan er heel goed naastzitten)

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Supergraver

Bericht door Supergraver » 15 jul 2006, 16:51

Beste Edo,

Leuk dat je aan mij dacht. Heel af en toe ga ik met mineraal liefhebbers uit Ned wel eens een paar groeves hier in de buurt bezoeken.
Toen ik de foto\'s zag dacht ik eerst aan kwarts (omdat hier in de buurt kwarts kristallen ook vaak van dat grijze beslag hebben), maar ja das nou niet bepaald buigzaam. Op pyriet na wordt er bij ons in de buurt geen metaal gevonden. Dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 15-07-2006 om 15:51 NL]

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 jul 2006, 19:47

Mooie vondst,

Waarom loop je er niet mee naar een juwelier, die kan je in no time (even testen) zeggen wat het is..

groeten Jeroen

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

agaathunter

Bericht door agaathunter » 15 jul 2006, 23:09

hoi, zilverkristallen hebben krulvormen.
kan ook andere vormen hebben, maar niet zoals hier afgebeeld.
dus: geen zilver!

groetjes: ed

geduld is een goede zaak

Gesloten