Fossielen uit Markelo

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
JaimyvanderWaal
Antw: Fossielen uit Markelo

Bericht door JaimyvanderWaal » 16 feb 2016, 14:52

Ha Ben,

Dit verklaart het Eridanos verhaal wel, Zeer bedankt voor de moeite.

de Fossiele afdruk heb ik inderdaad een beetje bij gesleten op de plaats waar de steen doormidden brak ( Doordat ik em liet vallen op een plaat beton -_- ) ook heb ik het bovenste puntje aangelijmd, ik dacht eerst dat hij in vuursteen zat door de manier waarop hij brak, maar ik begin nu ook wel te denken dat hij misschien uit ijzerzandsteen komt.

Zijn jullie ook aanwezig op de Fossielen beur in Ede 12 maart? anders kunnen we er misschien met zijn allen even naar kijken?

k heb nog wel een andere afdruk van een ammoniet die misschien wel uit Bentheimer zandsteen komt. ( Gekregen van een vriend )

Groeten,
Jaimy van der Waal

[Bewerkt door JaimyvanderWaal op 16-02-2016 om 14:56 NL]

Spongebob
Has thanked: 428 times
Been thanked: 643 times

Bericht door Spongebob » 16 feb 2016, 18:59

jaimyvanderwaal schreef:
k heb nog wel een andere afdruk van een ammoniet die misschien wel uit Bentheimer zandsteen komt. ( Gekregen van een vriend )
Bentheimer Zandsteen is vrijwel fossielloos.
Alleen wormsporen zijn er bekend (mooi te zien bovenop de Isterberg!).

Time fades away (Neil Young)

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 16 feb 2016, 21:56

Hallo, Jaimy, ik ben niet op de beurs. Zo als Spongebob al zij fossielen kun je wel vergeten misschien hier en daar een klein schelpje. Hel lijkt op jou stuk wel of er op gehakt is, hou het maar op zandsteen.
Groet,Ben

0000000000

Plaats reactie