Preparatie van een Drotops.
-
Antw: Preparatie van een Drotops.

Ik kreeg even hoop maar 3 segmenten verder was het weer van dat.
Heb het rechter oog ook wat bevrijd net hetzelfde. Vrees dat er weinig goeds van te maken is. nja. Op naar de volgende zeker, zal deze terloops nog wel bevrijden.
Maar heb van deze even genoeg.
Vanaf nu alleen nog maar dwarsdoorsnedes en liefst de schaal zo zwart en dik mogelijk

Zoiets als de 2de foto. Ben aan het twijfelen, maar denk dat ik daar beter nog even mee wacht tot ik de bino helemaal gewoon ben.
De eerst volgende zal een mooie Hollarops worden denk ik.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,welke soort is die doorsnede ?
De Hipsi geeft wel wat met die kleuren,zou hem zeker afwerken.
GR Pascal
De Hipsi geeft wel wat met die kleuren,zou hem zeker afwerken.
GR Pascal
strandjutters
-
Werk hem wel af hoor. Maar niet meer aan één stuk door. Gewoon als tussendoortje. Om even afwisseling te hebben als ik met iets moeilijks bezig ben.
Volgens hem een odontochile maar volgens mij heeft deze toch duidelijk stekeltjes.
Misschien weet Frederik het wel.
Volgens hem een odontochile maar volgens mij heeft deze toch duidelijk stekeltjes.
Misschien weet Frederik het wel.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Vanop foto mis je natuurlijk zowel het 3D verhaal als de fijne details, en bovendien heb ik de herkomst nog niet meegekregen dacht ik. Maar de doorsnede is wel consistent met Odontochile of Zlichovaspis. Wat bedoel je met kleine stekeltjes? Zoiets als heel kleine puntje tuberkels her en der op het pantser? Want dat kan namelijk wel.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-

Die 3 uitstekels hier. Van Atchana , issimour
[Bewerkt door suffeleersT op 11-02-2016 om 21:45 NL]
Tim,
als bij de Hypsipariops verder alle onderdelen aanwezig zijn, wordt dat nog een heel mooi beestje met een opvallende kleur.
Het exemplaar op de dwarsdoorsnede kan inderdaad een Odontochile zijn ( wat is de totale lengte?).
Wat jij aanduidt, zijn geen stekeltjes, maar wel een dwarszicht op de kromming van de pleurae.
Lugo
[Bewerkt door Lugo op 11-02-2016 om 21:49 NL]
als bij de Hypsipariops verder alle onderdelen aanwezig zijn, wordt dat nog een heel mooi beestje met een opvallende kleur.
Het exemplaar op de dwarsdoorsnede kan inderdaad een Odontochile zijn ( wat is de totale lengte?).
Wat jij aanduidt, zijn geen stekeltjes, maar wel een dwarszicht op de kromming van de pleurae.
Lugo
[Bewerkt door Lugo op 11-02-2016 om 21:49 NL]
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Ja Luc. Hij zal wel compleet zijn denk ik. Ik werk er tussendoor verder aan en hij zal er wel uit geraken.
Dau geen stekels, oef, dat is beter. Toch voor mij in dit stadium. Hij is ongeveer 7cm lang. Maar wacht hier ook nog mee. Ga de eenvoudigere nog even voorrang geven
Groeten
Dau geen stekels, oef, dat is beter. Toch voor mij in dit stadium. Hij is ongeveer 7cm lang. Maar wacht hier ook nog mee. Ga de eenvoudigere nog even voorrang geven

Groeten
-

Heb vandaag ook nog even voor de verandering aan de grote Hypsipariops gewerkt.
Heb de indruk naarmate ik dieper ga dat het niet zo erg meer is gesteld met de schaal maar de scheiding is ook minder en moet veel dichter komen. Dus onder de bino ermee. Dit gaat nog lang duren eer deze vrij is. Ter afwisseling werk ik er nu en dan aan. Moet ook dringend eens beginnen aan zijn broer z'n vervelling van Resteigne. Dat had ik iemand beloofd

- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Dit wordt toch nog een prachtig stuk Tim 
Met het spul van Resteinge zal het meer bloed -zweet- en tranen kosten,spreek van ervaring,als je denkt dat je er bent vliegt opeens de hele schaal eraf
GR en veel geluk met deze preps,soms lukt het wel hoor,heb er ook prachtige stukken van,toch altijd anders als je ze zelf heb gevonden in ons eigen Ardennen
GR

Met het spul van Resteinge zal het meer bloed -zweet- en tranen kosten,spreek van ervaring,als je denkt dat je er bent vliegt opeens de hele schaal eraf

GR en veel geluk met deze preps,soms lukt het wel hoor,heb er ook prachtige stukken van,toch altijd anders als je ze zelf heb gevonden in ons eigen Ardennen

GR
strandjutters