introductie en vraag
introductie en vraag
Allereerst een korte introductie. Mijn naam is Roel en ik ben 65 jaar. Vanaf mijn jeugd verzamel ik al schelpen, mineralen en fossielen. Niet heel fanatiek overigens, maar ik ben graag in de natuur. Ik loop regelmatig op het strand bij Kijkduin en op de Zandmotor. Inmiddels heb ik wel wat aardige vondsten op het strand gedaan en volg ook trouw deze website om te zien wat anderen voor moois vinden.
Bijgaand stukje kaak met kies vond ik een week geleden vlak bij Kijkduin. Het is 14 cm lang. De kies is vrij gaaf en 4 cm lang. Ik dacht eerst aan neushoorn, maar hij lijkt niet heel erg op de neushoorn kiezen die ik al heb of in het determinatiesysteem staan. Het kauwvlak is glad en hol, oplopend naar de rand van de kies. Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken
RoelB
Antw: introductie en vraag
Welkom Roel.
Helaas heb ik onvoldoende kennis om je verder te helpen .
Gelukkig zijn er veel die wel die deskundigheid hebben.
Ben benieuwd wat het is.
Hebben wij een wederzijdse kennis die op het WMK zit?
groeten willy
Helaas heb ik onvoldoende kennis om je verder te helpen .
Gelukkig zijn er veel die wel die deskundigheid hebben.
Ben benieuwd wat het is.
Hebben wij een wederzijdse kennis die op het WMK zit?
groeten willy
Zandmotorvondsten
Welkom op het forum, Roel. Wat betreft de kaak: ik moet toch denken aan onderkaak neushoorn met een afgesleten kies.
groet,
Dick
groet,
Dick
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Hallo Roel welkom op het forum, is inderdaad een versleten N/H kies , kijk even bij de topic iets naar onder bij neushoorn kies van wing als je de link opent en naar onder door scrolt zie je een kaakfragment ,leuk voor een vergelijk
Gr
Huug
Gr
Huug
Welkom op dit forum en dank voor het delen van je vondst. Mijn voorgangers hebben je al voorzien van info.
gr Marco
gr Marco
Bedankt voor de reacties!!!! Duidelijk zo en een verhelderend verhaal over slijtage van neushoornkiezen in de link.
En ja Willy: we hebben een gemeenschappelijke kennis in het WMK
En ja Willy: we hebben een gemeenschappelijke kennis in het WMK
RoelB