Fossielenbeurs Ede - 12 maart 2016 : Wie komt en neemt wat mee?
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Fossielenbeurs Ede - 12 maart 2016 : Wie komt en neemt wat mee?
Volgens mij heb ik nog geen topic gezien voor deze editie? Anders excuus aan de beheerders! Misschien wel leuk om hier een berichtje te plaatsen als je van plan bent te komen. Dan weten de fossiel.netters wie ze mogelijk tegen het lijf kunnen lopen. Eventueel aangevuld met welk materiaal je eventueel zoekt of te ruil hebt.
Om maar gelijk te beginnen. Ik ben van plan te komen en altijd op zoek naar haaientanden. Primair op zoek zoals altijd naar Carcharoides catticus / totuserratus (ook met beschadigingen), maar ook interesse in andere soorten haaientanden uit de familie Odontaspididae, zoals bijvoorbeeld Carcharias, Araloselachus, etc. Daarbij de focus op het Eoceen tot en met het Plioceen.
Ook ben ik op zoek naar documentatie waar Carcharoides catticus / totuserratus in voor komt. Een overzicht van de literatuur die ik al heb staat hier: http://fossilhunter.nl/index.php/nl/car ... literatuur
Groeten en tot 12 maart!
Gerard
[Bewerkt door FossilDude op 25-02-2016 om 13:09 NL]
[Bewerkt door Frederik op 21-03-2016 om 21:04 NL]
Om maar gelijk te beginnen. Ik ben van plan te komen en altijd op zoek naar haaientanden. Primair op zoek zoals altijd naar Carcharoides catticus / totuserratus (ook met beschadigingen), maar ook interesse in andere soorten haaientanden uit de familie Odontaspididae, zoals bijvoorbeeld Carcharias, Araloselachus, etc. Daarbij de focus op het Eoceen tot en met het Plioceen.
Ook ben ik op zoek naar documentatie waar Carcharoides catticus / totuserratus in voor komt. Een overzicht van de literatuur die ik al heb staat hier: http://fossilhunter.nl/index.php/nl/car ... literatuur
Groeten en tot 12 maart!
Gerard
[Bewerkt door FossilDude op 25-02-2016 om 13:09 NL]
[Bewerkt door Frederik op 21-03-2016 om 21:04 NL]
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Antw: Fossielenbeurs Ede - 12 maart 2016 : Wie komt en neemt wat mee?
Ik ben ook van plan te komen. Leuk om mensen van hier te zien, en de lezing van de woudreuzen uit het carboon lijkt me erg interessant.
Mijn interesses liggen in het Eoceen in algemene zin, het Boven-Carboon (zowel terrestrisch als marien) en het Boven-Krijt. Maar die laatste categorie vind ik vooral leuk om zelf in te zoeken, minder om te verwerven. Fossiel hout en fossiele planten ben ik ook altijd voor te porren.
Ik heb niet heel veel ruilmateriaal liggen, maar ik hou de boel hier wel jn de gaten om te zien of er niet toch een match is.
Tot de 12e!
[Bewerkt door KoenJ op 24-02-2016 om 23:31 NL]
Mijn interesses liggen in het Eoceen in algemene zin, het Boven-Carboon (zowel terrestrisch als marien) en het Boven-Krijt. Maar die laatste categorie vind ik vooral leuk om zelf in te zoeken, minder om te verwerven. Fossiel hout en fossiele planten ben ik ook altijd voor te porren.
Ik heb niet heel veel ruilmateriaal liggen, maar ik hou de boel hier wel jn de gaten om te zien of er niet toch een match is.
Tot de 12e!
[Bewerkt door KoenJ op 24-02-2016 om 23:31 NL]
Groeten,
Koen
Koen
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Gerard,
Prima initiatief, zo'n topic had ik inderdaad nog niet aangemaakt.
Ik zal zelf aanwezig zijn op de Fossiel.net stand, om alle vragen van bezoekers te beantwoorden naar mijn beste vermogen.
Ik breng daarna ook wat leuke ongeprepareerde trilobieten mee voor wie zich zelf aan preparatie wil wagen.
De kans is groot dat ik ook enkele preparatietools meebreng voor verkoop, een luchtdrukbeitel en mogelijk zelfs een zandstraler.
Prima initiatief, zo'n topic had ik inderdaad nog niet aangemaakt.
Ik zal zelf aanwezig zijn op de Fossiel.net stand, om alle vragen van bezoekers te beantwoorden naar mijn beste vermogen.
Ik breng daarna ook wat leuke ongeprepareerde trilobieten mee voor wie zich zelf aan preparatie wil wagen.
De kans is groot dat ik ook enkele preparatietools meebreng voor verkoop, een luchtdrukbeitel en mogelijk zelfs een zandstraler.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Frederik,
ik wil de beurs graag bezoeken. Maar omdat ik een paar kilometers zou moeten rijden wou ik vragen, of er fossielen uit het Maastrichtse Krijt aangeboden worden.
Alvast bedankt en Groeten,
Oliver
ik wil de beurs graag bezoeken. Maar omdat ik een paar kilometers zou moeten rijden wou ik vragen, of er fossielen uit het Maastrichtse Krijt aangeboden worden.
Alvast bedankt en Groeten,
Oliver
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 633 times
Hallo Oliver,
Ik heb niet zo vaak in Limburg gezocht, maar alle bryozoen die ik daar gevonden heb mag jij hebben. Ik doe er waarschijnlijk toch nooit iets mee. Laat weten of je wel of niet komt dan kan ik ze meenemen. Misschien heb je er iets aan.
Ik heb niet zo vaak in Limburg gezocht, maar alle bryozoen die ik daar gevonden heb mag jij hebben. Ik doe er waarschijnlijk toch nooit iets mee. Laat weten of je wel of niet komt dan kan ik ze meenemen. Misschien heb je er iets aan.
Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Oliver,
Ik heb geen compleet beeld van wat de standhouders zoal meebrengen. Het aanbod vorige jaar was behoorlijk divers, en dit jaar zijn er meer standhouders, dus wie weet... het zijn wel typisch deze beurzen, met veel serieuze amateurs als standhouder, waar je échte verrassingen kan aantreffen.
Qua animo en netwerken rond het maastrichts Krijt zit je dit jaar zeker wel goed, het NHMM zal aanwezig zijn en John Jagt geeft een lezing.
Ik heb geen compleet beeld van wat de standhouders zoal meebrengen. Het aanbod vorige jaar was behoorlijk divers, en dit jaar zijn er meer standhouders, dus wie weet... het zijn wel typisch deze beurzen, met veel serieuze amateurs als standhouder, waar je échte verrassingen kan aantreffen.
Qua animo en netwerken rond het maastrichts Krijt zit je dit jaar zeker wel goed, het NHMM zal aanwezig zijn en John Jagt geeft een lezing.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Ik kom, maar neem niks mee. Ik ben wel opzoek naar standhouders die scaphopoden (olfinatstandjes; dentalia) aanbieden of literatuur met scaphopoden vermeldingen.
Mensen (bezoekers/standhouders) die mooi materiaal in hun collectie hebben, maar het niet weg willen doen (wat enorm begrijpelijk is). Zou ik graag willen vragen of ik het mag fotograferen. Dan krijg je een determinatie terug als ik het achterhaald heb.
Mvg, Jordy
Mensen (bezoekers/standhouders) die mooi materiaal in hun collectie hebben, maar het niet weg willen doen (wat enorm begrijpelijk is). Zou ik graag willen vragen of ik het mag fotograferen. Dan krijg je een determinatie terug als ik het achterhaald heb.
Mvg, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 633 times
Hoi Jordy,
Ik heb nog een brok uit de ENCI dat ik wel kwijt wil.
Heb je daar belang bij?
Time fades away (Neil Young)
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Antw: Fossielenbeurs Ede - 12 maart 2016 : Wie komt en neemt wat mee?
Ziet er uit alsof dit geen Scaphopoden zijn maar Serpuliden (wormen), een van die Pyrgopolon specs. uit het krijt.Spongebob schreef:
Hoi Jordy,
Ik heb nog een brok uit de ENCI dat ik wel kwijt wil.
Heb je daar belang bij?
[Bewerkt door jordyvanderbeek op 25-02-2016 om 19:21 NL]
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy