Trilo
Antw: Trilo
Pascal,
de geelachtige kleur, alsook de zeer fijnkorrelige structuur van de matrix zijn typerend voor het Emsiaan materiaal van Foum Zguid.
Lugo
de geelachtige kleur, alsook de zeer fijnkorrelige structuur van de matrix zijn typerend voor het Emsiaan materiaal van Foum Zguid.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
En Lugo,als ik vragen mag,wat is je ervaring er mee ?
Ik denk ook een beetje dat dit de structuur was waar de trilo's van Frederik in zaten die ik had geruild .
GR
[Bewerkt door strandjutters op 23-02-2016 om 23:35 NL]
Ik denk ook een beetje dat dit de structuur was waar de trilo's van Frederik in zaten die ik had geruild .
GR
[Bewerkt door strandjutters op 23-02-2016 om 23:35 NL]
strandjutters
Pascal,
ik moet zeggen dat in de meeste gevallen de scheiding fossiel/ matrix goed meevalt, al heb ik ook een Hollardops uit Foum Zguid gehad, die zeer moeilijk uit de steen kwam.
Het valt dus af te wachten.
In mijn laatste zending zit ook een Hollardops uit Timrzit, een vindplaats die ik nog niet kende.
Ik heb al eens eventjes getest en het lijkt erop dat de matrix is vastgelijmd op de schaal.
Dat wordt dus nog een leuke klus.
Lugo
ik moet zeggen dat in de meeste gevallen de scheiding fossiel/ matrix goed meevalt, al heb ik ook een Hollardops uit Foum Zguid gehad, die zeer moeilijk uit de steen kwam.
Het valt dus af te wachten.
In mijn laatste zending zit ook een Hollardops uit Timrzit, een vindplaats die ik nog niet kende.
Ik heb al eens eventjes getest en het lijkt erop dat de matrix is vastgelijmd op de schaal.
Dat wordt dus nog een leuke klus.

Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
Leuk om te weten Lugo,maar volgens de breukvlakken die ik hier zie lijkt het niet vastgelijmd 
Het kost mij nog al moeite om mijn trilo's thuis te krijgen,ik hoopte op aankomst deze week dit keer,maar toch ging het weer mis ze belanden weer bij hem thuis in marocco,voor de tweede keer
,ze presteren het toch telkens weer om ze te verzenden met de foute papieren 
Nu zou het dus in orde moeten komen
met de juiste papieren,je doet in geen enkel land meer wat je wilt met fossielen,das duidelijk .(Geen papieren is geen fossielen)
GR Pascal

Het kost mij nog al moeite om mijn trilo's thuis te krijgen,ik hoopte op aankomst deze week dit keer,maar toch ging het weer mis ze belanden weer bij hem thuis in marocco,voor de tweede keer

Nu zou het dus in orde moeten komen

GR Pascal
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Trilo
Klopt, dezelfde herkomst.strandjutters schreef:
Sommige van deze stukken zijn héél vlot te preppen, heerlijk materiaal. Dat was de voornaamste reden dat ik deze geselecteerd had voor beginnende preppers.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ik ken iemand die volgende week heel blij gaat zijn. En de weken erna zijn prepverhalen gaat delen met ons allemaal.
We gaan ons de komende maanden aan veel prepverhalen kunnen verwachten.
Dat word leuk

We gaan ons de komende maanden aan veel prepverhalen kunnen verwachten.
Dat word leuk

- strandjutters
Ja Tim,het is te hopen dat het nu goed komt,een maand wachten op iets dat je verlangt te doen is toch lang,de verkoper daarvoor liet het ook al afweten,zit eigenlijk al twee maand te wachten 
GR

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo ,dit is eigenlijk de Odontochile waar iets niet goed bleek mee te zijn,ik zie ook dat de thorax wat rare sprongen maakt.
Heb deze gratis erbij gekregen,en een Paralejurus in de plaats.
Ik vind het toch een leuk oefenstuk voordat ik begin aan de leuke doorsnedes van deze soort.
De kop ziet er wel goed uit denk ik.
GR
strandjutters
-
Antw: Antw: Trilo
strandjutters schreef:
Hallo ,dit is eigenlijk de Odontochile waar iets niet goed bleek mee te zijn,ik zie ook dat de thorax wat rare sprongen maakt.
Heb deze gratis erbij gekregen,en een Paralejurus in de plaats.
Ik vind het toch een leuk oefenstuk voordat ik begin aan de leuke doorsnedes van deze soort.
De kop ziet er wel goed uit denk ik.
GR
Dit kan toch nog een leuk stuk worden dat beter gaat meevallen dan je denkt. Doe die maar voorzichtig

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
En wat was er niet goed aan? 
Of ontbreekt er een stukje van de puzzel of zo?
De doorsnede ziet er prima uit vind ik. Dat een trilobiet rare sprongen maakt, is minstens zo interessant (zo niet interessanter) dan eentje die 'gewoon' mooi erbij ligt.
Deze kan mooi worden hoor.

Of ontbreekt er een stukje van de puzzel of zo?
De doorsnede ziet er prima uit vind ik. Dat een trilobiet rare sprongen maakt, is minstens zo interessant (zo niet interessanter) dan eentje die 'gewoon' mooi erbij ligt.
Deze kan mooi worden hoor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)