Poll: Ik bewaar mijn fossielen in...
Poll: Ik bewaar mijn fossielen in...
De eerste poll op deze website is een feit!
Iedereen die begon met het verzamelen van fossielen is waarschijnlijk begonnen om ze op te bergen in een schoenendoos o.i.d.
Je komt er dan al snel achter dat fossielen het beste opgeborgen kunnen worden in een ladenkastje of vitrine. De vindplaatsgegevens kunnen dan beter bij het fossiel worden bewaard, en het fossiel gaat minder snel stuk.
Voor de meeste fossielenverzamelaars en zeker voor paleontologen en musea zijn fossielen volstrekt waardeloos als de vindplaats niet bekend is. Dus een tip: Bewaar altijd bij de fossielen de exacte vindplaatsgegevens!
Hieronder kunnne jullie naar aanleiding van de Poll al jullie tips en opmerkingen kwijt.
[Bewerkt door webmaster op 19-07-2006 om 20:38 NL]
Iedereen die begon met het verzamelen van fossielen is waarschijnlijk begonnen om ze op te bergen in een schoenendoos o.i.d.
Je komt er dan al snel achter dat fossielen het beste opgeborgen kunnen worden in een ladenkastje of vitrine. De vindplaatsgegevens kunnen dan beter bij het fossiel worden bewaard, en het fossiel gaat minder snel stuk.
Voor de meeste fossielenverzamelaars en zeker voor paleontologen en musea zijn fossielen volstrekt waardeloos als de vindplaats niet bekend is. Dus een tip: Bewaar altijd bij de fossielen de exacte vindplaatsgegevens!
Hieronder kunnne jullie naar aanleiding van de Poll al jullie tips en opmerkingen kwijt.
[Bewerkt door webmaster op 19-07-2006 om 20:38 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Poll: Ik bewaar mijn fossielen in...
ik ben dik tevreden met mijn vitrinekasten, maar voor haaientanden zijn ze toch echt niet geschikt.
dus ik wil wat dat betreft overstappen op een ladenkast... zo\'n breede, met platte laden... zulke kasten zijn wel te krijgen, maar ik heb ze alleen nog van metaal gezien en dat hoef ik niet...
als iemand iets voor mij weet...
dus ik wil wat dat betreft overstappen op een ladenkast... zo\'n breede, met platte laden... zulke kasten zijn wel te krijgen, maar ik heb ze alleen nog van metaal gezien en dat hoef ik niet...
als iemand iets voor mij weet...
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Hoi Casper,
Deze ladekasten heb ik gekocht bij Geologisch Verzendhuis Bodemschat. Wel wat prijzig maar het voldoet heel goed. Je hebt hoge laden en laden die de helft van de hoogte van de hoge laden zijn (oftewel 2 in een ladehouder).
Foto 1 effe een slag draaien.
Gr
Martijn
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:

Ik ga als volgt te werk.
Ik heb een kleine werkplaats waar ik de gevonden fossielen schoonmaak en prepareer.
Nadat elk afzonderlijk fossiel is genummerd en gefotografeerd worden alle gegevens digitaal in mijn database opgeslagen.
De wat mindere exemplaren gaan daarna in depot. Deze bestaat uit een ladekast en diverse kunsstof dozen van de Xenos. In de dozen gebruik ik kartonnen vouwdoosjes van de Bodemschat.
De mooiere of bijzondere exemplaren gaan vervolgens in de vitrinekasten. Deze zijn afkomstig van Ikea.
Robert Mensink
Ik hou het tot nu toe noch bij de schoenendoos (of grotere doos), ben nog wel van plan een keer een degelijke ladenkast te halen. Die vitrines van Robert zien er ook erg leuk uit.
Dat pleistocene spul is soms alleen zo verschrikkelijk groot; lastig om op te bergen.
Dat pleistocene spul is soms alleen zo verschrikkelijk groot; lastig om op te bergen.
Tim
- Jan Losser
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Poll: Ik bewaar mijn fossielen in...
Bij Ikea verkopen ze ook leuke Detolf vitrinekasten voor 39 euro. Niet duur en een mooie kast. Zie de Ikea website.dnatim schreef:
Ik hou het tot nu toe noch bij de schoenendoos (of grotere doos), ben nog wel van plan een keer een degelijke ladenkast te halen. Die vitrines van Robert zien er ook erg leuk uit.
Ik heb er onlangs zelf ook een gekocht voor het grotere materiaal.
Je kunt boven in de kast nog een spotje monteren.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 20-07-2006 om 10:29 NL]
Robert Mensink
Inderdaad, dat is een ideaal kastje voor dat spul.. en niet duur. Moet ik mij ook een keer aanschaffen.
Tim
Antw: Antw: Poll: Ik bewaar mijn fossielen in...
Ik begin net fossielen zoeken dus zou je dat programmatje kunnen opsturen?Fossielenzoeker schreef:
Ik ga als volgt te werk.
Ik heb een kleine werkplaats waar ik de gevonden fossielen schoonmaak en prepareer.
Nadat elk afzonderlijk fossiel is genummerd en gefotografeerd worden alle gegevens digitaal in mijn database opgeslagen.
De wat mindere exemplaren gaan daarna in depot. Deze bestaat uit een ladekast en diverse kunsstof dozen van de Xenos. In de dozen gebruik ik kartonnen vouwdoosjes van de Bodemschat.
De mooiere of bijzondere exemplaren gaan vervolgens in de vitrinekasten. Deze zijn afkomstig van Ikea.
Groeten Gijsbert