Preparatie van een cornuproetus(??)
Antw: Preparatie van een cornuproetus(??)
Hoi,
het is een beetje moeilijk te beoordelen op de foto, maar ik denk niet dat hij echt verweerd is. Er lijkt nog zwart door te komen, is dus zeker niet echt volledig verweerd.
Peter
het is een beetje moeilijk te beoordelen op de foto, maar ik denk niet dat hij echt verweerd is. Er lijkt nog zwart door te komen, is dus zeker niet echt volledig verweerd.
Peter
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Peter,ik denk eigenlijk dat Tim op dit plekje nog niet klaar is.
Maar als de matrix geérodeerd is zal de schaal er zeker ook van weten.
GR
Maar als de matrix geérodeerd is zal de schaal er zeker ook van weten.
GR
strandjutters
-
Ik moet inderdaad links nog wat verder weg preppen. Dan moet ik eens bekijken hoe erg dat het is. Het is zo Peter dat er nog zwart doorkomt van de schaal. Stralen kan ik niet, door gebrek aan straler, maar misschien krijg ik het wat weg met de naald.
We zullen zien deze avond.
Bedankt Pascal en Peter.
We zullen zien deze avond.
Bedankt Pascal en Peter.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mooie Cornuproetus. Net als Peter sluit ik niet uit dat die 'roestplek' nog redelijk goed te verwijderen is. Met een scherpe naald onder de bino zou dit mogelijks ook prima kunnen lukken. Vanop foto kan je moeilijk inschatten in welke mate op die plek de schaal structureel zwak is. Dat zal je moeten inschatten als je bezig bent.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Bedankt allemaal. Hij is vrij goed gelukt ja.
Heb geprobeerd om de 'roest' te verwijderen met een naald maar is te diep doorgedrongen en de schaal is niet meer stabiel. De schaal is zelfs op sommige plaatsen niet meer aanwezig.
Hij blijft zoals hij is. Dat beetje bruin is niet zo erg. Het is tenslotte een paar honderd miljoen jaar oud hé

Heb ook even wat foto's van de Hypsipariops erbij gezet. Zodat jullie zien dat ik er daadwerkelijk ook nog wel met bezig ben tussendoor. Sommige plaatsen sterk verweerd andere plaatsen valt dan weer mee. Het oog is spijtig genoeg bijna volledig verweerd al zie je nog wel enkele lenzen. Er zitten er nog meer verborgen onder wat resten matrix. Denk wel dat hij iets gaat hebben als hij er volledig uit is. Geen topstuk maar toch een speciaal stuk.
Dat wordt toch nog wel heel mooi.
Persoonlijk vind ik die gele verwering wel wat hebben, mooi contrast.
Is ook echt een flinke jongen
Persoonlijk vind ik die gele verwering wel wat hebben, mooi contrast.
Is ook echt een flinke jongen
oeps...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,ja die Hypsi heeft wel wat,zeker een zeer mooie kleurvariatie ,word toch nog een zeer leuk stuk.
Ik dacht het ook wel dat je die roest bij de proetus niet helemaal goed ging krijgen,dit blijven letsels ,maar toch ook nog een zeer mooie prep voor zo een klein beestje.
GR
Ik dacht het ook wel dat je die roest bij de proetus niet helemaal goed ging krijgen,dit blijven letsels ,maar toch ook nog een zeer mooie prep voor zo een klein beestje.
GR
strandjutters
-
Bedankt, ja die hypsi heeft wel iets met zijn kleuren van rood, bruin, rozig, geel en zwart en wat wit op het pygidium.