nismes
- torvosaurus
- Been thanked: 4 times
nismes
Hallo,
Ik zit vandaag en de rest van de week in de regio van nismes. Is er hier iemand die weet in welk gesteente dat je moet zoeken? Ik zie hier in elk geval zeer veel leisteen.
Gr
Ik zit vandaag en de rest van de week in de regio van nismes. Is er hier iemand die weet in welk gesteente dat je moet zoeken? Ik zie hier in elk geval zeer veel leisteen.
Gr
Thijs
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 307 times
- Contacteer:
Antw: nismes
Ik heb er in die Leisteen in het verleden langs een weg in die leisteen wel eens trilobieten gevonden. Is el meer als 25 jaar geleden, maar die beestjes zitten er al wat langer!
To share or not to share, that's the question!
- torvosaurus
Ik heb je mail ontvangen. Bedankt hiervoor. Ik zal de info goed kunnen gebruiken.
Gr
Gr
Thijs
Over Nismes in Belgie weet ik wel iets, maar ik denk dat je Frankrijk bedoeld.
Times are changing
Times are changing
- torvosaurus
Hallo Thijs,
{k zal van de week in het archief duiken of er nog iets bruikbaars in zit. Destijds heb ik daar goniatiten en crinoïden gevonden.
Gr, Sent
{k zal van de week in het archief duiken of er nog iets bruikbaars in zit. Destijds heb ik daar goniatiten en crinoïden gevonden.
Gr, Sent
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
In de bocht van de spoorlijn van Nismes naar Marienbourg was een dagzoom van het Frasnien in het talud ter hoogte van de wandelstok .De hele berg wordt nu afgegraven, dus voor een nieuwe ontsluiting zal je moeten graven in het struikgewas.DE fossielen zitten in zachte grijze kalksteen. Ook kun je proberen of er in de groeve wat is te vinden.
Veel succes, Sent