Groene ammoniet
Groene ammoniet
Deze voor enkele euro’s over kunnen nemen op de beurs in Ede. (De eerste foto is hoe ik hem kocht. De bovenste binnen winding was al wat beschadigd).
Nog niet eerder zo’n ammonieten geprepareerd. Eerste gedachten was in het water laten weken en daarna de matrix met naaldje verwijderen. Dit verliep moeizaam. Daarom toch laten drogen en met prepareerpen op luchtdruk geprobeerd. De binste windingen lijken wat verschoven en op sommige plekken kan ik deze niet vinden.
Mijn vraag: Komt het vaker voor de binnenste windingen missen? Heb ik deze preparatie gewoon heel slecht uitgevoerd?
[Bewerkt door Hidde op 27-03-2016 om 21:44 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
- Everhardus
Antw: Groene ammoniet
Ik vermoed dat deze in Grafenberg gevonden is, de bewaring is in ieder geval typerend voor o.a. die plek. Over het algemeen laten deze ammonieten zich redelijk prepareren mits goed droog. De bewaring is niet altijd geweldig, de ammonieten kunnen behoorlijk verdukt zijn waardoor windingen ineens onderbroken worden, of zijn beschadigd, centrum is ook niet altijd aanwezig.
Kortom, is niet gezegd dat het aan je preparatieskills ligt.....
gr, Marcel
Kortom, is niet gezegd dat het aan je preparatieskills ligt.....
gr, Marcel
Hoi Marcel,
Dank voor uw snelle reactie!
Het is jammer. De buitenste winding zag er behoorlijk goed uit.
Hij is volgens mij inderdaad afkomstig uit Grafenberg. Ik zie de verkoper met enige regelmaat en moet het nog eens navragen.
[Bewerkt door Hidde op 27-03-2016 om 21:42 NL]
Dank voor uw snelle reactie!
Het is jammer. De buitenste winding zag er behoorlijk goed uit.
Hij is volgens mij inderdaad afkomstig uit Grafenberg. Ik zie de verkoper met enige regelmaat en moet het nog eens navragen.
[Bewerkt door Hidde op 27-03-2016 om 21:42 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
- Everhardus
Van wat ik heb begrepen moet je met name bij wat grotere exemplaren en ook uit bepaalde lagen rekening houden met schade richting het centrum. Heb ik zelf ook al mee te maken gehad helaas. Het ziet er veelbelovend uit maar dan toch......kwestie van veel exemplaren vinden en met mazzel rollen er een paar echt mooie uit....het gros is toch verkneukeld helaas.....