Wanneer stoppen jullie met fossielen zoeken?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Koen
Wanneer stoppen jullie met fossielen zoeken?

Bericht door Koen » 28 jul 2006, 15:01

Gisteren had ik in Antwerpen een half uurtje tijd om te zoeken naar fossielen en het was weer heel moeilijk om te stoppen. Ik vraag me af of jullie gewoon naar jullie uurwerk kijken en dan zeggen: \"OK, gedaan voor vandaag\", of stellen jullie een soort ultimatum: \"Nog 1 fossiel en dan naar huis!\"
Mijn ultimatum gisteren was: nog 1 haaietand :-)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Wanneer stoppen jullie met fossielen zoeken?

Bericht door Frederik » 28 jul 2006, 15:10

O, da\'s een moeilijke vraag. Aangezien ik vaak niet alleen zoek is het antwoord vaak: als er iemand honger krijgt / het beu is / lang niets vind / moe is.

Als ik alleen zoek, zoek ik vaak op een heel rustige manier (af en toe eens gaan zitten en genieten van het natuurschoon, of van een lekkere boterham, ...) Dit kan ik dan ook wel erg lang volhouden. Ik stop in de winter doorgaans als ik geen hand meer voor ogen kan zien omdat het donker wordt, of als ik voel dat ik erg vermoeid geraak (met de vaak lange en monotone terugrit in gedachten). Vaak heb ik \'s avonds een afspraak waar ik fris gewassen, en niet beladen onder \'t stof, wil opdagen, dus reken ik dat braaf in in mijn tijdsschema.

Slechts zelden stop ik omdat ik het zoeken even beu ben. Een enkele keer stop ik omdat ik het fossiel in kwestie, waar ik naar op zoek was, gevonden heb. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 28 jul 2006, 16:23

Ik denk dat ik een beetje gelijklopend ben met Frederik. Misschien moet ik daar nog aan toevoegen dat ik al enkele malen naar huis ben gegaan met pijn in mijn gewrichten van uren stil te zitten in onnatuurlijke houdingen. De vondsten van die dag minderen de pijn aanzienlijk natuurlijk :-) Daaraan zie je maar dat het doel nog steeds de middelen weet te heiligen... haleluja!

Z.

The earth has music for those who listen.

meester

Bericht door meester » 28 jul 2006, 17:05

ik stop om verschillende redenen met zoeken: meestal owv de honger, soms omdat er absoluut niets te vinden is, in zomerse zandgroeven omdat het te warm is, soms omdat ik wordt weggejaagd,...en zeer soms om niet ingesloten te geraken bij de opkomende vloed ten zuiden van de cap petit blanc nez. Dat kunnen immers lange uren tegen de klifrand worden...

groeten,

m

Patrick

Bericht door Patrick » 28 jul 2006, 17:08

Wel, ik blijf gewoonlijk niet héél lang op dezelfde plaats meestal na een uur of drie, vier stop ik ermee, ook al heb ik niets of zeer weinig gevonden. Maar daar staat wel tegenover dat ik dikwijls naar dezelfde stek terugkeer soms enkele malen per week.

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 28 jul 2006, 17:56

Meestal ga ik als ik late dienst heb en heb dan helaas maar 4 uurtjes de tijd.
Maar als ik een dagje vrij heb om te gaan zoeken laat ik de tijd lekker thuis liggen.

groetjes erik

E.J.

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 28 jul 2006, 19:36

Tja, als ik een beetje voorbereid kan en ga zoeken zit je redelijk snel op de juiste plaats en ga ik door tot ik \'er genoeg van heb\'. Soms stop ik pas als het donker wordt, en soms sta ik etend te hakken.
Ik heb maar een motto en dat is \'doe wat ge wilt dat is heel de wet\' (Aleister Crowley)
stoppen bestaat in die context dan niet.

;)

Trilobiti Ceská Republika

Supergraver

Bericht door Supergraver » 28 jul 2006, 20:34

Voorbeeldje droogzeven uit Mill:

\'s Ochtends vroeg:
Staat van de graver is: \'superfit\' (zeker na een liter koffie op een lege maag) en maximaal gemotiveerd.
Hij graaft dan ook een geweldige kuil met op de bodem of aan alle zijden een lekkere dikke grind/gruis laag (vol met potentieele vondsten).
Uren gaan voorbij met wisselende vondsten en dan...... is of zijn laag verdwenen, of alle dijkjes met \'de buren\' reeds doorbroken of de hele boel stort in.
De staat van de graver is nu: supermoe, zeer teleurgesteld (over bijv het instorten) en ongemotiveerd, slechts de gedachte aan een mooie Meg houd hem nog staande. Doelloos besluit hij een rondje te lopen over de zandvlakte hier en daar een zwarte steen omdraaien of een verdwaald werveltje in zijn zak stoppen. Dit is vaak de tijd dat de graver het op geeft en nog eens in zijn bakje kijkt en denkt: Nou toch geen slechte dag gehad vandaag, ik ga maar eens naar huis.

agaathunter

Bericht door agaathunter » 28 jul 2006, 20:41

Hoi,

Nooit!!!

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 28 jul 2006, 23:59

Als op een \"nieuwe\" locatie is heb vaak geen tijd om te eten en te drinken.
Maar ja dat moet wel anders daalt de productiviteit, dus prop ik er gauw wat in :)
Is het op een plaats waar ik al vaker ben geweest dan gaat alles er wat relaxer aan toe.

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Gesloten