Gewei
Gewei

Hallo,
Deze geweifragmenten heb ik gevonden ter hoogte van Den Bosch/Rosmalen. Hier waar ook "mammoetonderdelen" zijn ontdekt. Zou iemand mij kunnen vertellen van welk dier dit zou kunnen zijn? Ik ben erg benieuwd.
Alvast bedankt voor uw reactie,
Jan-Paul
Antw: Gewei
Bedankt voor uw reactie. Edelherten komen hier niet voor. Maar het lijkt erop dat u gelijk heeft.
Bedankt voor uw reactie. Edelherten komen hier niet voor. Maar het lijkt erop dat u gelijk heeft.
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
wat ,geen edelhert meer
ik neem aan dat mammoeten,
.daar nu ook niet meer voor komen
gr
Huug
[Bewerk
t door Optimo op 11-04-2016 om 14:19 NL]
[Bewerkt door Optimo op 11-04-2016 om 14:23 NL]

gr
Huug
[Bewerk
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Gewei
is natuurlijk gekheid, maarre als het fossiel is dan is het,optimo schreef:
wat ,geen edelhert meerik neem aan dat mammoeten,
gr
Huug
[Bewerk
een verrekte leuke vondst.
gr
Huug
Haha, dat klopt. Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het object er niet oud uit ziet. Maar dat het toch wel erg veel in de richting neigt van een edelhert.. Hoe is dat mogelijk als het gewei niet erg oud is? Rond 1600 kwam het dier hier wel voor. Zou dat een mogelijkheid zijn?
Het gewei lag aan de oppervlakte.. Het is wél een poldergebied waarin gegraven is.
Heeft iemand wellicht een idee hoe ik hier zekerheid in kan verschaffen?
Het gewei lag aan de oppervlakte.. Het is wél een poldergebied waarin gegraven is.
Heeft iemand wellicht een idee hoe ik hier zekerheid in kan verschaffen?
Ik weet niet zeker of het niet oud is hoor. De kleur van fossielen kan heel erg verschillen
Wat mij opviel was dat de kleur van de punten donker is en de kleur van de rest heel licht.
Als het stuk langer onder de grond heeft gelegen lijkt het mij dat het hele stuk ongeveer hetzelfde gekleurd is. Als op de vindplaats geen edelherten meer voorkomen is de kans inderdaad groot dat het stuk wat ouder is.
[Bewerkt door fietslamp op 11-04-2016 om 16:07 NL]
Wat mij opviel was dat de kleur van de punten donker is en de kleur van de rest heel licht.
Als het stuk langer onder de grond heeft gelegen lijkt het mij dat het hele stuk ongeveer hetzelfde gekleurd is. Als op de vindplaats geen edelherten meer voorkomen is de kans inderdaad groot dat het stuk wat ouder is.
[Bewerkt door fietslamp op 11-04-2016 om 16:07 NL]