Kies van een jaguar??
Kies van een jaguar??

Beste forumleden,
Dit kiesje hebben we een paar weken geleden op het strand van MV2 gevonden. We hebben het vermoeden dat het van een jaguar is. Peter vond namelijk een foto (de laatste) van een dergelijke kies en met die van ons er naast is de gelijkenis treffend. De linkerkies op die foto is ons exemplaar. Ik ben benieuwd of iemand ons vermoeden kan bevestigen. De kies is wel heel erg versleten....
Groetjes, Ingrid
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Kies van een jaguar??
eerste regel wikipedia pagina jaguar: "De jaguar (Panthera onca) is een katachtige die voorkomt in Midden-Amerika en een groot deel van Zuid-Amerika"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar
In ieder geval knipkies van een carnivoor.
[Bewerkt door tandenzoeker op 16-04-2016 om 18:28 NL]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar
In ieder geval knipkies van een carnivoor.
[Bewerkt door tandenzoeker op 16-04-2016 om 18:28 NL]
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Zoek eens op Panthera gombaszoegensis oftewel de Europese jaguar. Van dit lid uit de Pantherafamilie zijn in Nederland diverse fossielen gevonden, óók op de Maasvlakte.
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
in elk geval een oude kat; het stuk is wel erg gerold voor een definitieve determinatie denk ik, maar misschien valt het mee
Groet,
Niels
Niels
Die laatste foto is van mij, dit betreft een P4 van een leeuw.
Het is in ieder geval geen hyena, daarbij staat het "zijzuiltje" veel meer naar voren.
Het is in ieder geval geen hyena, daarbij staat het "zijzuiltje" veel meer naar voren.
Gideon de Jong
Je hebt gelijk, wij dachten dat het om jaguar ging, maar deze is wel heel klein voor een leeuw...... maar ook die zijn niet allemaal even groot.
Ja die is een stukje kleiner dan mijn leeuwenkies. Die meet in lengte 37.5mm, volgens mij komt die van jou op zo'n 25mm?
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Hij is nogal beschadigd. P4 uit de bovenkaak ben ik het mee eens. Ik wil hem in handen hebben om een definitief oordeel te geven.
Charlie