mijn fossielen collectie.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
mijn fossielen collectie.

Hallo, dit is een deel van mijn fossielen collectie (overigens ook deels recent). Voornamelijk haaientanden en andere visfossielen, schelpen en krabbenscharen. Maar ook zee/landzoogdieren en een vogelbotje (helaas gebroken) en een deel van een ammoniet (zie tiende foto). Vindplaatsen zeeland, noord-brabant, Zandmotor, zuid-Limburg en de adriatische kust. Enjoy!
Nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- Dino15
Antw: mijn fossielen collectie.
het meeste is zelf gevonden maar een aantal is ook aangekocht of gekregen, nooit geruild.
bedankt voor je reactie!
nick
maar dit is maar een plank want ik heb nog twee planken vol limburg's krijt, bot en winterswijk en nog een bovenste plank met diverse vondsten. dit was alleen mijn "haaientanden" plank.
[Bewerkt door Dino15 op 26-04-2016 om 20:53 NL]
bedankt voor je reactie!
nick
maar dit is maar een plank want ik heb nog twee planken vol limburg's krijt, bot en winterswijk en nog een bovenste plank met diverse vondsten. dit was alleen mijn "haaientanden" plank.
[Bewerkt door Dino15 op 26-04-2016 om 20:53 NL]
still no succes.
still no succes.

- Dino15

Dit is mijn krijt collectie. Komt allemaal uit t rooth behalve een van die zee-egels, beide zijn trouwens aangekocht, en de mosa tand komt niet uit zuid-Limburg maar uit Marokko en heb ik ook aangekocht. De twee individuele opgenomen haaientanden (in de matrix, en met de witte wortel) komen ook uit t rooth en heb ik gevonden op dezelfde dag.
nick
still no succes.
still no succes.

- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Ik zie in ieder geval wat iesters van de soort Acutostrea uncinella. En volgens mij op dat zwarte papiertje ook wat foraminiferen, te weten Siderolites calcitrapoides. Jammer dat 't rooth dicht is!
Groeten,
Koen
Koen
- Dino15
inderdaad jammer. daar heb ik daar een van mijn betere vondsten opgedaan o.a. die haaientand met een witte wortel.
nick
nick
still no succes.
still no succes.

- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Nick,
de haaientand met de lichte wortel komt bijna zeker uit de Horizont van Laumont (gruislaag tussen kalksteen van Emael en Nekum).
Verder zie ik een onder de zeeegels een Hemipneustes striatoradiatus en een Echinocorys sp.
De "sterretjes" zijn – zoals Koen al vermelde – exemplaren van de foraminifera-soort Siderolites calcitrapoides. Waarom heb je deze met veel lijm op een karton geplakt? In een doosje zijn ze beter bewaard.
En dan zie ik nog kokerwormen van de soort Pyrgopolon (Pyrgopolon) mosae mosae en de oester Acutostrea uncinella. Verder een Squalicorax-tand en een Mimachlamys-schelp.
Groeten,
Oliver
de haaientand met de lichte wortel komt bijna zeker uit de Horizont van Laumont (gruislaag tussen kalksteen van Emael en Nekum).
Verder zie ik een onder de zeeegels een Hemipneustes striatoradiatus en een Echinocorys sp.
De "sterretjes" zijn – zoals Koen al vermelde – exemplaren van de foraminifera-soort Siderolites calcitrapoides. Waarom heb je deze met veel lijm op een karton geplakt? In een doosje zijn ze beter bewaard.
En dan zie ik nog kokerwormen van de soort Pyrgopolon (Pyrgopolon) mosae mosae en de oester Acutostrea uncinella. Verder een Squalicorax-tand en een Mimachlamys-schelp.
Groeten,
Oliver
- Dino15
Antw: Antw: mijn fossielen collectie.
ik heb die foraminifera er niet opgeplakt, ik heb ze aangekocht en toen zaten ze er al opgeplakt.hubertus68 schreef:
Hoi Nick,
Groeten,
Oliver
still no succes.
still no succes.