Lepidoproetus

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
suffeleersT
Lepidoproetus

Bericht door suffeleersT » 30 apr 2016, 18:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is al een tijd geleden dat ik nog wat gepost heb. Ben bezig met een paar stukken die me een jaar gaan kosten eer die vrij zijn. Gewoon bijna niet te doen.
Dus besloot ik vandaag nog eens een andere steen te proberen in de hoop dat het eens een snelle en leuke prep zou worden.

Een Proetus uit tafraoute.
De matrix is heel zacht, wat niet altijd goede scheiding verzekerd, maar prepte wonderwel heel leuk. Al snel had ik door dat ik weer geen geluk had. Het is een vervellingsrest.
Hij ligt helemaal door elkaar.
Was eerst rechts op zoek gegaan naar de vrije wang en deze vond ik vrij snel.
Links was een ander geval. Had zitten graven en was ervan overtuigd dat hij er niet zat.
Toen ben ik matrix beginnen te verwijderen om de thorax lang die kant vrij te maken, toen ik plots op de genale stekel stootte van de linkerkant. Hij zat net iets dieper dan ik gegraven had. Dus deze mist zijn tipje.
Al bij al is het toch nog een leuk stukje geworden. Eens in het bezit van een straler hem een kleine poetsbeurt geven en hij is klaar.

[Bewerkt door suffeleersT op 30-04-2016 om 18:02 NL]

Lugo
Been thanked: 65 times
Antw: Lepidoproetus

Bericht door Lugo » 02 mei 2016, 11:26

Hoi Tim,

deze soort met zijn 9 thoraxsegmenten en opvallend grote uitstulping aan de voorkant van het cephalon, kom je niet zo veel tegen.
Normaal zitten axiaal op de laatste 4 segmenten ook nog stekeltjes. Dit is op de foto's niet zo goed zichtbaar, maar ik neem aan dat jij ze onder de bino wel kunt zien.

Mooie aanvulling voor de collectie.

Lugo

Panta rhei

Heraclites

suffeleersT
Antw: Lepidoproetus

Bericht door suffeleersT » 02 mei 2016, 13:53

Hey Luc,

Ja het is een leuke aanwinst.
Blijkbaar hebben ze niet allemaal stekels op die segmenten.
De mijne dus ook niet. Heb er met Jens over gehad en hij is ook van mening dat deze na een nieuwe herziening waarschijnlijk een andere benaming kan krijgen.

Voorlopig dus nog een Lepidoproetus maar kan in de loop van de volgende jaren nog veranderen.

Groeten

Plaats reactie