memmen over het reageren op ruiltopics
Antw: Oxynotus gevraagd e.a.
Neen, daar doe ik niet aan mee. Ik vind dat als je dit al niet kan verdragen, je er eerder moet aan denken en niets posten op een forum. Ik heb op een ander forum al wat anders meegemaakt. Een forum dient om te discussiëren, iedereen mag zijn mening kwijt, zolang men niemand persoonlijk aanvalt (wat hier toch niet het geval is) en men beleeft blijft.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik zie hier voorlopig ook geen graten in. Het zou anders zijn als de commentaar van deze heren een goede ruil in de weg stonden, maar dat is geenszins het geval. De zeldzaamheid van wat je wil ruilen wordt hier enkel benadrukt, en daar is toch niets mis mee?
a propos, ik heb er ook eentje liggen, en die wordt ook niet geruild, waarvoor sorry.
a propos, ik heb er ook eentje liggen, en die wordt ook niet geruild, waarvoor sorry.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.
somniosus schreef:
Neen, daar doe ik niet aan mee. Ik vind dat als je dit al niet kan verdragen, je er eerder moet aan denken en niets posten op een forum. Ik heb op een ander forum al wat anders meegemaakt. Een forum dient om te discussiëren, iedereen mag zijn mening kwijt, zolang men niemand persoonlijk aanvalt (wat hier toch niet het geval is) en men beleeft blijft.
Hoezo,werk je niet mee?
Trouwens, nu niet de zaken gaan omdraaien. Letwel het is een vriendelijk verzoek.Het gaat niet om het wel of niet verdragen van wat soort opmerking hetzij, spottend,sarcastisch,ironisch,goedbedoeld etc etc.Wat dat betreft: ben wel wat gewend.Feit c.q reden is gewoon dat van deze kant al zeer lange tijd wordt getwijfeld over voor mij toegewaarde c.q meerwaarde van deelneming aan dit forum.Wanneer deze praktisch nihil (wat nu het geval is)is het mijns inziens normaliter de gewoonte om er mee te kappen.
Dus: verzoek ingediend en dient te worden gehonereerd.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Supergraver
Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.
Ik ben het helemaal met je eens Age, Ik herriner me nog zoiets over een onderkaaks zijtand van een H. griseus uit Mill.frisian-old-age schreef:
Met alle respect.
Ik meende toch zeer duidelijk gevraagd te hebben voor een ruiling.
En niet om reacties waarom men niet wil ruilen.
Als men niet wil ruilen, wat is dan de reden dat men toch reageerd op deze topic?
[Bewerkt door Frisian-old-age op 01-08-2006 om 08:58 NL]
Ik vind het uitermate vervelend, dat men zonder aan de vraag te voldoen even hun eigen mening \'neerplant\' om aan te geven dat zij het in ieder geval nooit zouden doen. Zonder uberhaupt te vragen, wat Age er misschien wel niet voor over heeft om te ruilen, alles heeft zijn prijs.
En het vervelendste vindt ik dat het ook nog een van de beheerders is, die toch beter zou moeten weten (na de vorige keer).
GR
Martijn
Wat betreft een update van vindplaatsen in Antwerpen/Doel:
De laatste keren dat ik er ben geweest was er telkens bijzonder weinig veranderd. Bovendien word je af en toe vriendelijk verzocht om privéterreinen te verlaten. Ik denk dat het moeilijk wordt om nog echt onontgonnen (= niet door ons bezocht) terrein te vinden, tenzij je richting prosperpolder rijdt. Daar werden een tijdje geleden niewe verhogingen en dijken aangelegd.
Alternatief is een put graven en het \'gezonken\' materiaal doorzoeken.
Met de oxynotus kan ik je niet helpen.
ciao,
m
De laatste keren dat ik er ben geweest was er telkens bijzonder weinig veranderd. Bovendien word je af en toe vriendelijk verzocht om privéterreinen te verlaten. Ik denk dat het moeilijk wordt om nog echt onontgonnen (= niet door ons bezocht) terrein te vinden, tenzij je richting prosperpolder rijdt. Daar werden een tijdje geleden niewe verhogingen en dijken aangelegd.
Alternatief is een put graven en het \'gezonken\' materiaal doorzoeken.
Met de oxynotus kan ik je niet helpen.
ciao,
m
Antw: Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.
Niemand hoeft mij te vertellen wat ik moet doen of niet moet doen. Zoals gezegd, als jullie er niet tegen kunnen, post dan niet op een publiekelijk forum. Jullie maken van een muis een olifant.Supergraver schreef:
En het vervelendste vindt ik dat het ook nog een van de beheerders is, die toch beter zou moeten weten (na de vorige keer).GR Martijn
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.
Inderdaad, maar...Supergraver schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Age, Ik herriner me nog zoiets over een onderkaaks zijtand van een H. griseus uit Mill.
Wat toen gezegd is in jouw topic Martijn, stond een goede ruil een beetje in de weg, niet? Wat dat betreft gaf ik je toen overschot van gelijk hier tegen te reageren. De situatie hier is m.i. toch wel wat anders. De zeldzaamheid van de soort wordt onderstreept, en daarmee wordt duidelijk dat het geen voor de hand liggende ruil is. Dit wil niet zeggen dat er niemand kan opduiken die alsnog zegt: \"ik wil wel ruilen\".Zoals ik hierboven al neerschreef:
Het zou anders zijn als de commentaar van deze heren een goede ruil in de weg stonden, maar dat is geenszins het geval.
En nu is het stilletjesaan welletjes geweest met deze zaak zo op te blazen. Zoals Martijn al zei: alles heeft zijn prijs. Ik ben benieuwd wat er zo tegenover een Oxynotus zou staan.

edit: Ik sluit me aan bij wat Meester schreef over de vindplaats zelf. Mijn laatste tochten naar daar waren dan ook iets minder succesvol wat haaietanden betreft.
[Bewerkt door Frederik op 01-08-2006 om 14:12 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frisian-old-age
@ Meester, bedankt voor de verstekte informatie, zal hem erover mailen.
Voor wat de rest betreft:
Voor betreffende dat \"opgeblazen\" gedoe.Tja,Als er vriendelijk verzocht wordt om een Oxynotus voor een buitenlandse verzamelaar en er wordt gereageerd met eigen meningen of dat men toevallig \"zin\" had en dat er niemand was om die mening tegen te houden.Moet ik me dan slikken en stil houden? Wat is dit voor B...shit.Alles voor de zg. \"pais en vree\"? Wat een arrogantie.
De één mag van alles en nogwat doorleuteren onder het mom van wetenschappelijk of semi-wetenschappelijk terwijl een ander bijna onmiddelijk afgezeikt wordt.Daarbij leest men, uitzonderingen nagelaten, niet goed en haalt alles uit zijn context.Nu zullen hier wel de nodige vergaarder-gasten zijn, ik zou iets voorstellen: ga op een cursus begrijpend lezen.Daar leert men alles naar het inhoudelijke, kort en concreet.Heb je de minste kans op mis-communicatie.
Als laatste ik blijf bij mijn inmiddels welbekend en weloverwogen standpunt.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 01-08-2006 om 14:43 NL]
Voor wat de rest betreft:
Voor betreffende dat \"opgeblazen\" gedoe.Tja,Als er vriendelijk verzocht wordt om een Oxynotus voor een buitenlandse verzamelaar en er wordt gereageerd met eigen meningen of dat men toevallig \"zin\" had en dat er niemand was om die mening tegen te houden.Moet ik me dan slikken en stil houden? Wat is dit voor B...shit.Alles voor de zg. \"pais en vree\"? Wat een arrogantie.
De één mag van alles en nogwat doorleuteren onder het mom van wetenschappelijk of semi-wetenschappelijk terwijl een ander bijna onmiddelijk afgezeikt wordt.Daarbij leest men, uitzonderingen nagelaten, niet goed en haalt alles uit zijn context.Nu zullen hier wel de nodige vergaarder-gasten zijn, ik zou iets voorstellen: ga op een cursus begrijpend lezen.Daar leert men alles naar het inhoudelijke, kort en concreet.Heb je de minste kans op mis-communicatie.
Als laatste ik blijf bij mijn inmiddels welbekend en weloverwogen standpunt.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 01-08-2006 om 14:43 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Goed, Age heeft mooi het laatste woord gehad. Inhoudelijk, kort en concreet: Nu moet het maar eens gedaan zijn zeg.
[Bewerkt door Frederik op 01-08-2006 om 15:33 NL]
[Bewerkt door Frederik op 01-08-2006 om 15:33 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Er werd vriendelijk verzocht om een Oxynotus, maar er werd eveneens VRIENDELIJK gepost dat dit een niet alledaagse vondst is (wat je alleen maar kan begrijpen als je er zelf naar hebt gezocht). Als je tegen zo’n reacties niet kan, post dan gewoon niets op een forum. En naar wat ik lees, is er ook maar één iemand die de anderen is beginnen afzeiken.
Voor mij is deze discussie eveneens gesloten, heb andere dingen te doen dan naar dit kinderachtig gedoe te luisteren.
En als het “doorleuteren onder het mom van wetenschappelijk of semi-wetenschappelijk” je niet aanstaat, hoor ik steeds graag je tegenargumenten in het desbetreffende topic.
Voor mij is deze discussie eveneens gesloten, heb andere dingen te doen dan naar dit kinderachtig gedoe te luisteren.
En als het “doorleuteren onder het mom van wetenschappelijk of semi-wetenschappelijk” je niet aanstaat, hoor ik steeds graag je tegenargumenten in het desbetreffende topic.