Rara....
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 635 times
Antw: Rara....
Eerlijk gezegd heb ik een beetje overdreven (zo'n 50 miljoen jaar teveel).KoenJ schreef:
een half miljard jaar oud......
Waaraan zie je nu eigenlijk dat dit een spons is?
De spons houd ik op de foto rechtomhoog. Je ziet eigenlijk de bovenkant.
Aan de kopse zijde zijn diverse kanaalopeningen; het skelet is bij dit exemplaar nauwelijks te bestuderen. Dit is mede te wijten aan een fluvio/glaciaal transport van 2000 km.
Time fades away (Neil Young)
- Spongebob
Voordat we ons dit weekend op de groeven in Hannover storten, hier nog even de oplossing voor de determinatie van het Minion-sponsje: http://natuurtijdschriften.nl/search?ke ... smospongia
Groeten, Tom
Groeten, Tom
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Zit je hier nu een beetje reclame te maken voor je eigen schrijfsels? 
In het artikel van de Anthaspidella florifera staat een mooie doorsnede. Nu snap ik inderdaad waar ik naar kijk op je foto. Weer wat geleerd!

In het artikel van de Anthaspidella florifera staat een mooie doorsnede. Nu snap ik inderdaad waar ik naar kijk op je foto. Weer wat geleerd!
Groeten,
Koen
Koen
- Spongebob
Antw: Rara....Schismospongia
Klopt Koen, het kacheltje moet wel blijven branden hè 
Bij de Anthaspidella (hoog op m'n verlanglijstje) is het kanaalsysteem wel anders geregeld. En wat betreft de Schismospongia is enige verwantschap met Aulocopella dactylos of Aulocopella winnipegensis nog niet uit te sluiten.

Bij de Anthaspidella (hoog op m'n verlanglijstje) is het kanaalsysteem wel anders geregeld. En wat betreft de Schismospongia is enige verwantschap met Aulocopella dactylos of Aulocopella winnipegensis nog niet uit te sluiten.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Spanning tot de laatste minuut Tom, mooie puzzel.
Morgen gaan we krijtsponzen zoeken. Hannover here we come
Morgen gaan we krijtsponzen zoeken. Hannover here we come

Robert Mensink
Dit doet mij precies beseffen dat ik al veel te veel stenen heb weg gegooid die er misschien wel verdacht uitzien maar mij toch maar niets leken... Conclusie alles bijhouden en thuis onderzoeken