Tips fossielen zoeken strand

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Jel
Tips fossielen zoeken strand

Bericht door Jel » 15 mei 2016, 11:59

Beste iedereen,
Kunnen jullie mij wat tips geven voor het zoeken van interessante dingen op strand (bv. Botten, tanden of speciale schelpen)?
Waar kun je het beste zoeken, welk stuk gedeelte het strand, welk moment, waar moet ik op letten, wat nemen jullie mee? Maken jullie gebruik van een zeef en zo ja hoe kun je die het beste gebruiken, ga je op een random plek wat zand+rest erin scheppen en kijken? Alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt ! :)

joshua116
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Tips fossielen zoeken strand

Bericht door joshua116 » 15 mei 2016, 17:43

Meestal liggen ze gewoon over al zo als op de maas vlakte kan je ze bijna over al vinden
en ik kom daar genoeg om dat te weten
maar normaal ken je ze aan de aanspoel lijn met schelpen of grind en ander rotzooi vinden maar zo heb je met wind en water temaken die alles weg doet spoel of tevoorschijn laat komen
En veder lekker van de omgeving genieten :P

fietslamp

Bericht door fietslamp » 15 mei 2016, 18:31

Hallo Jel,

Toen ik begon met fossielen zoeken ben ik mee geweest met deze excursie op de maasvlakte. https://www.maasvlakte2.com/nl/index/sh ... nexpeditie
Voor beginners is het erg leuk en leerzaam. Je krijgt daar ook te horen hoe en waar je het best kunt zoeken. En je vondsten worden meteen gedetermineerd door Walter Langendoen
die ook de excursie organiseert.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Melle.

PS: Verwacht vooral niet te veel het is me vaker gebeurt dat een zoektocht tegenviel dan dat ik met een mammoet kies thuis kwam. ;)

[Bewerkt door fietslamp op 15-05-2016 om 17:32 NL]

Jel

Bericht door Jel » 15 mei 2016, 18:42

Joshua116 en fietslamp bedankt voor de tips!
Zo'n excursie lijkt me heel leuk! Heb me meteen ingeschreven :D merci!

Plaats reactie