Gerastos hammii

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Gerastos hammii

Bericht door Frederik » 18 mei 2016, 16:29

Afbeelding

Afbeelding

Op onze laatste Marokko-trip hebben we wat materiaal kunnen aankopen uit Jebel Sardrar / Saredrar / Serdrar. Een eerste testpreparatie van dit materiaal leverde deze G. hammii op. Sorry, geen voor-na foto's deze keer. Deze lag al grotendeels bloot en het was slechts een tweetal uurtjes werk, dus dat ging vlotjes in één trek.

De preparatie die Danny hier voorstelt http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=31587 is een stuk van dezelfde locatie.
Geen voor de hand liggend materiaal vind ik. Erg zacht en plakkerig, en daarom blijven er veel matrixresten achter. Dat is op zich niet zo'n probleem, want waar de bewaring goed is laat het materiaal zich uitstekend stralen. Het probleem is dat de bewaringstoestand bij deze Gerastos behoorlijk matig tot slecht was op veel plaatsen. Er zijn grote delen waar de schaal 'weggevreten' lijkt. Geloof het of niet, maar er is nauwelijks een treffer te bespeuren op dit stuk. Op enkele plekken is de bewaringstoestand uitstekend, dus het materiaal toont wel potentieel.
Opmerkelijk is dat dit probleem van slechte bewaring ook zichtbaar is op het holotype van deze soort, beschreven door Gibb en Chatterton, en van dezelfde locatie afkomstig.

Niettemin een uitstekende aanvulling voor mijn Gerastos collectie, G. hammii ontbrak nog, en een specimen van de typelocatie is erg leuk om te preppen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT
Antw: Gerastos hammii

Bericht door suffeleersT » 18 mei 2016, 16:39

Heel mooi stuk.
Lijkt ook wat op die Gerastos met die Dia en Cyph-kopje van mij een tijdje terug. Deze komt van dezelfde locatie. Heb er nog een paar van daar.
Ja het is vrij zacht materiaal en niet het makkelijkste.
Maar je hebt zoals gewoonlijk weer prachtig werk afgeleverd en dat op zo een korte tijd. Daar kan ik nog een puntje aan zuigen.

Maar heb nog veel werk aan die eene vol tubercle en ben volop aan het oefenen op Belgisch materiaal :).

Plaats reactie