Mini kootje
Mini kootje
Vanmiddag op de MV2 opgeraapt.
Mijn eerste idee was een phalange van een bever, echter na vergelijking met de Knochenatlas en hier http://archeozoo.org/archeozootheque/pi ... dulto_lang_ komt dit niet overeen. Het proximale gewricht is smaller dan van een bever, tevens is het gewrichtsvlak een kommetje, terwijl het bij mijn vondst twee "deukjes" naast elkaar is.
afmetingen: 21 mm lang, proximale gewricht 9 mm breed, distale 7 mm.
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Mini kootje
Ik zie het ook, maar als je deze link houd bij de publicatie van Schreuder past dat ook slecht. Ooit als ik tijd heb ga ik een bever meten en fotograferen.
Charlie
Dus als ik het goed begrijp kan ik bever nog niet uitsluiten?
Ik zou graag nog eens het werk van Antje Schreuder eens kopieeren maar het valt niet mee om dat te vinden.
Ik heb gister "Fossilien Westfalens - Eiszeitliche Säugetiere" van Paul Siegfried gekocht op aanraden. Ben benieuwd.
[Bewerkt door Gidi op 07-06-2016 om 15:19 NL]
Ik zou graag nog eens het werk van Antje Schreuder eens kopieeren maar het valt niet mee om dat te vinden.
Ik heb gister "Fossilien Westfalens - Eiszeitliche Säugetiere" van Paul Siegfried gekocht op aanraden. Ben benieuwd.
[Bewerkt door Gidi op 07-06-2016 om 15:19 NL]
Gideon de Jong
- andersschinkel
Klinkt interessant, dat boek. Ik zag dat er een klein stukje van online staat (rhinoresourcecenter). Laat maar weten wat je ervan vindt!
Groet, Anders
Groet, Anders
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:

Ik heb dus zo'n zelfde kootje. Heb lang gezocht totdat ik Trogontherium in Maastricht zag. Zijn helaas niet de beste foto's....
Groet,
Niels
Niels
Niels, dat laatste kootje aan de lange teen lijkt inderdaad wel overeen te komen, alleen die kootjes op de foto zijn niet meer in opperbeste staat waardoor vergelijken wat moeilijk is.
Anders, ik laat je weten wat ik van het boek vind, ik ben zelf ook benieuwd. Die PDF op Rhino Resource Centre heb ik ook gezien en dat vond ik veelbelovend!
Anders, ik laat je weten wat ik van het boek vind, ik ben zelf ook benieuwd. Die PDF op Rhino Resource Centre heb ik ook gezien en dat vond ik veelbelovend!
Gideon de Jong