Show hier je collectie!
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Antw: Show hier je collectie!

Wat een mooie collecties allemaal! En een paar van museumniveau. Wow! @Caveman: volgens mij zag ik bij jou vele stukken prachtig geprepareerd zeegras. Als het niet te veel moeite is om een paar detailfoto's daarvan te maken, zou ik het erg waarderen.
Ik heb door plaatsgebrek een hoekje ip zolder tot mijn beschikking, die in tegenstelling tot een aantal andere getoonde collecties vaak licht chaotisch is. Gelukkig zien jullie op de laatste foto hoeveel mijn jongste passie, micropaleontologie, in beslag neemt. De twee bakjes vertegenwoordigen ongeveer 50 uur microscoopwerk.
Groeten,
Koen
Koen
Dit zijn schuiflades met micro fossielen . Veel ruimte heb ik niet nodig. Voorlopig 1 ladeblok. Het kleine spul zit in slides en wordt ook niet vaak gepakt. Het beslaat Krijt-Mioceen- en Plioceen. Het is voor mij een fasinerende wereld. Hier zitten wel 4 jaar microscopisch zoekwerk aan vast. Vele monsters komen van meedenkende Forum leden waarvoor nogmaals dank.
Groet,Ben
0000000000
Super mooie tanden, foraminiferen verzamelingen en andere fossielen!
@ Peterdd67. Vind u die Orthoceren gewoon op Urk? Volgens mij is dat Siluur tot Ordovicium wat betekend dat ze 419 tot 470 miljoen jaar oud zijn. De ouderdom en het feit dat het gewoon in Nederland gevonden is maakt ze erg bijzonder vind ik! (Maar ben zelf erg gefascineerd door het Siluur, dus dat speelt ook mee).
@Mart. Ik snap de naam Caveman nu een stuk beter. Zo omringt door al dat steen
Prachtige krijt collectie!
@ Peterdd67. Vind u die Orthoceren gewoon op Urk? Volgens mij is dat Siluur tot Ordovicium wat betekend dat ze 419 tot 470 miljoen jaar oud zijn. De ouderdom en het feit dat het gewoon in Nederland gevonden is maakt ze erg bijzonder vind ik! (Maar ben zelf erg gefascineerd door het Siluur, dus dat speelt ook mee).
@Mart. Ik snap de naam Caveman nu een stuk beter. Zo omringt door al dat steen

Marine mammals, dolphinately awesome

Ik zie hier van alles wat het zijn allemaal mooie collecties.
Mooie tanden Bas.
Hier nog wat leuke tanden (wereld wijd)
E.J.
Gedeelte van mijn Mill verzameling buiten de haaien en roggentanden.
Deze volgen denk ik morgen.
Groeten Hans
Hans
- Basjacobs1999
Antw: Antw: Show hier je collectie!
Hoi Erik,erik m schreef:
Mooie tanden Bas.
Waar komt die prachtige gw vandaan? Chili of Peru?
En bedankt

Mvg Bas
[Bewerkt door Basjacobs1999 op 09-06-2016 om 09:51 NL]
It can take a while, but when you find one there always is
that big smile :D
that big smile :D
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Show hier je collectie!
Erik, is foto zes een primitieve haai uit het carboon? ( helodus ? of iets dergelijks )erik m schreef:
Mooie tanden Bas.
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
@Hidde :de orthoceren komen van urk ik heb in 3 jaar zoeken er vijf gevonden.wat zelf gevonden betreft is bijna alles ordovicium of siluur. Wat ik zoal vind zijn :koralen ,bryozoen ,brachiopoden ,orthoceren, belemieten (krijt) en gastropoden.
Peter
Peter
kijken loont altijd :)