Mijn eerste vondsten van de zandmotor

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Bibi
Mijn eerste vondsten van de zandmotor

Bericht door Bibi » 16 jun 2016, 10:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was voor het eerst bij de Zandmotor geweest.
Het was anders dan in Zeeland ( zwarte polder ) waar ik meestal zoek. Ik kon ook zo 1, 2, 3 zo gauw wat vinden... langs de vloedlijn vondt ik wel veel schelpen, ook mooie en nig heele exemplaren en grote, die vindt je niet zo mooi in Zeeland ( zwarte polder ). Op de zandmotor ligt best veel afval van denk fabrieken ( slakken ). Maar ik heb een paardetand en een stukje paardetand gevonden, wat werveltjes, maaltanden enbot stukjes. Ook een plat iets dacht eerst stukje boom ofzo, maar heb nu gehoord dat het een schil van een mamoetslagtand is van sjaak (Niels) :) ( merkte dat ik het bericht verkeerd had geplaatst vandaar dat ik het nu op de goede zet) ook had ik de vraag gezet waarom de fosielen poreuzer zijn op de zandmotor dan in zeeland. Het heeft met de ouderdom te maken, Zandmotor is van laat pleistoceen/vroeg Holoceen. Ben erg blij met de info en leer veel op deze site. Daarom ook hierbij mijn dank voor iedereen die helpt met de info over wat je gevonden hebt ;)

andersschinkel
Antw: Mijn eerste vondsten van de zandmotor

Bericht door andersschinkel » 16 jun 2016, 19:06

Leuke collectie van één expeditie!

Plaats reactie