Witte haai van MV2
- andersschinkel
Witte haai van MV2
Hoi,
Gisteren kwam ik op MV2 van zoogdieren vrijwel alleen maar fragmentjes tegen, geen hele botten of kiezen; maar ik vond tot mijn verbazing wel deze tand - van Carcharodon carcharias, de witte haai, als ik me niet vergis.
Ik heb wat op internet zitten speuren en las ook Maartens leuke stukje over de Delftlandse witte haai. Hierbij weer meer voer voor de discussie

Groet,
Anders
Antw: Witte haai van MV2

Wij waren er afgelopen zondag voor de 1e keer en vonden deze hastalis tand (andere is hert).
Ik heb begrepen, dat tanden van de GW regelmatig worden gevonden, maar deze van jou is wel heel fraai. De ouderdom van de mariene fossielen zou een ruime 100.000 jaar zijn, maar wellicht komen ook oudere fossielen voor.
Groeten,
Dirk
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Leuk tandje. GW wordt inderdaad veel gevonden. Dinsdag kwam ik nog iemand tegen op de MV2 met een puntgave. Er zijn hier al veel discussies over gevoerd, maar het blijft onzeker.
Groet,
Niels
Niels
- andersschinkel
Oké, nou, dan komt het toch vaker voor dan ik dacht. Misschien inderdaad reden om te denken dat ze (en andere haaien) toch ook recenter nog in de Noordzee voorkwamen (bijv. in het Eemien). Maar daar zullen we vermoedelijk niet gauw achterkomen.
-
- Been thanked: 45 times
In het Holoceen is het ook warmer geweest dan nu. Kijk maar naar de moerasschildpad.
Charlie
- andersschinkel