ZM: Zeer onregelmatig botfragment
ZM: Zeer onregelmatig botfragment

Alweer een tijdje terug was ik op de zandmotor waar ik over een paar keer zoeken uit kwam op twee stukjes bot die ik zelf niet echt kan plaatsen. Zelf wist ik totaal niet waar dit fragment uberhaupt geplaatst zou kunnen worden. Hoewel een vaste determinatie hier wellicht niet mogelijk is en de foto's wellicht ietwat onduidelijk zijn, hoop ik toch meer inzicht te kunnen krijgen over wat het eventueel zou kunnen zijn!
Foto 1: Bovenaanzicht
Foto 2: Rechter zijaanzicht
Foto 3: Linker zijaanzicht, het afgebroken deel
Foto 4: Vooraanzicht
Foto 5: Onderaanzicht
Foto 6: Een later gevonden kiesje die ik jammer genoeg niet echt goed op de foto kreeg. Om deze reden en omdat hij nog even moet ontzilten nog geen eigen topic. Zou er desalniettemin al wat over te zeggen zijn? Ik dacht zelf aan rund of groot hert.
- Riemer
Antw: ZM: Zeer onregelmatig botfragment
Het botfragment weet ik niet.
Maar het kiesje lijkt me een nauwelijk aangekauwd fragment van een bovenkaakse paardenkies.
Voor meer zekerheid zal je meer foto's moeten plaatsen denk ik.
Groeten,
Ivan
Maar het kiesje lijkt me een nauwelijk aangekauwd fragment van een bovenkaakse paardenkies.
Voor meer zekerheid zal je meer foto's moeten plaatsen denk ik.
Groeten,
Ivan
Het botfragment is een halve cubo-naviculare.
Over de kies ben ik het met Ivan eens.
Over de kies ben ik het met Ivan eens.
Gideon de Jong
Ik zal wanneer het kiesje klaar is met ontzilten na goed drogen wat beter foto's maken. In ieder geval bedankt voor de input.
Voor het stuk bot heb ik het idee dat het inderdaad zoals Gidi zegt sterk lijkt op een halve cubo-naviculare. Is er ook nog te zeggen bij welk dier dit heeft gehoord op een manier?
Voor het stuk bot heb ik het idee dat het inderdaad zoals Gidi zegt sterk lijkt op een halve cubo-naviculare. Is er ook nog te zeggen bij welk dier dit heeft gehoord op een manier?
- Riemer
Eerste bot doet mij denken aan een middenvoets beentje.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite