Tandje Berriasien ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Dolf
Contacteer:
Tandje Berriasien ?

Bericht door Dolf » 06 aug 2006, 13:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit fossiel komt uit het Berriasien van de Charente (Onder-Krijt, Frankrijk). Het was indertijd een rivierdelta, met als gevolg veel resten van vissen en gewervelden. Dit lijkt me een tandje. Gezien de vorm vis of dinosaurus. Ik neig naar dinosaurus vanwege de karteling aan een kant en de twee snijranden, maar de \"deuk\" aan de bovenkant van de laatste foto suggereert dat het helemaal geen tand is. Wat denken jullie?

Somniosus
Contacteer:
Antw: Tandje Berriasien ?

Bericht door Somniosus » 06 aug 2006, 15:38

Ik help graag met tandjes op dit forum, en zeker uit zo\'n interessante vindplaatsen, maar hier heb ik helemaal geen idee, I\'m sorry.
Lijkt alleszins wel, zoals je zegt, op vis of reptiel.

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 08 aug 2006, 11:20

Tand is zeker!

Ik zou proberen literatuur van die omgeving op te zoeken en kijken of deze al ooit is beschreven.
Misschien kan het ook nog een Pterosaurus wezen.

Op de site van Hanneke

http://www.palarch.nl/contents.htm

zit volgens mij een NL Pterosaurier kenner!

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Dolf
Contacteer:

Bericht door Dolf » 10 aug 2006, 13:20

Dank voor de antwoorden.

Pterosaurus-tanden zien er voor zover ik weet toch wel anders uit (niet zo afgeplat, meer gekromd, geen karteling maar wel groeven). I houd het voorlopig maar op dinosaurus.

Gesloten