falanx van een rundachtige? + stukje schedel?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
VictorY
falanx van een rundachtige? + stukje schedel?

Bericht door VictorY » 29 jul 2016, 15:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo medeverzamelaars,

Vorige week heb ik een aantal mooie pleistocene botten gevonden in Nieuwpoort-bad. De meeste wist ik na het ontzilten meteen thuis te brengen, maar er zijn er toch nog twee waarvoor mijn kennis op dit vlak wat tekort schiet (ik verzamel voornamelijk fossiele Noordzeeschelpen en allerhande recent materiaal, maar wil me nu wat meer verdiepen in pleistocene botresten).

-Het eerste lijkt mij een falanx van een rundachtige.

-Het tweede lijkt mij een stukje schedel, een stukje van de oogkas meerbepaald maar het is goed mogelijk dat ik er volledig naast zit.

Alvast bedankt!

- Victor Ysebaert

-VictorY

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: falanx van een rundachtige? + stukje schedel?

Bericht door Schouwenburg » 01 aug 2016, 07:06

De teenkoot, zoals je zelf al meldt, runderachtig. In ieder geval van een niet volgroeid dier. Het schedelfragment kan van diverse dieren zijn. Bij een mammoet is de schedel grotendeels gevuld met sinussen en die hebben erg verschillende vormen. Het blijft gokken waar dit fragment heeft gezeten.

Charlie

VictorY
Antw: falanx van een rundachtige? + stukje schedel?

Bericht door VictorY » 01 aug 2016, 13:25

Hartelijk dank voor je reactie Charlie! Blij om te horen dat mijn vermoedens grotendeels correct waren :)

-VictorY

Plaats reactie