Slijpen/polijsten Eifel fossielen deel 2
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Slijpen/polijsten Eifel fossielen deel 2
Zeer boeiend om te lezen hoe je te werk gaat. Het klinkt zeker niet evident om dit goed te doen, en dat maakt mijn bewondering alleen maar groter!
Jammer te horen dat je slijpachine vast is komen te zitten. Hopelijk vind je snel een oplossing.
Jammer te horen dat je slijpachine vast is komen te zitten. Hopelijk vind je snel een oplossing.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- mihcaz
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Het blootleggen van een trilobiet lijkt me ook niet evident 
Zo heeft ieder zijn specialiteit ontwikkeld. Herinner me nog een lezing op de fossielenbeurs van fossiel.net. Over bewondering gesproken!
Groeten,
Micha

Zo heeft ieder zijn specialiteit ontwikkeld. Herinner me nog een lezing op de fossielenbeurs van fossiel.net. Over bewondering gesproken!
Groeten,
Micha
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Wel, ieder het zijne
Maar je agaten liegen er niet om, ze blinken dat ze van het scherm spatten!

Maar je agaten liegen er niet om, ze blinken dat ze van het scherm spatten!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- mihcaz
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Het goede nieuws is dat mijn vrouw er vandaag voor gezorgd heeft dat de eigenaar van de winkel waar ik de slijp/polijstmachine gekocht heb, de slijpschijf van de motor-as heeft verwijderd! Bovendien heeft hij alles ontbraamd en loopt het geheel weer soepel. Hij is er een uur mee bezig geweest. We hebben ook nog wat tips meegekregen om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Zo zie je maar weer dat je van alles goedkoop via internet kunt kopen maar dan ontbreekt de goede service van de echte winkel. Hulde voor de beste man en voor mijn vrouw natuurlijk!
Nu hopen op een lekker zonnetje voor de dag van morgen zodat ik verder kan met slijpen.
Zie er nu alweer naar uit.
Groeten,
Micha
Zo zie je maar weer dat je van alles goedkoop via internet kunt kopen maar dan ontbreekt de goede service van de echte winkel. Hulde voor de beste man en voor mijn vrouw natuurlijk!
Nu hopen op een lekker zonnetje voor de dag van morgen zodat ik verder kan met slijpen.
Zie er nu alweer naar uit.
Groeten,
Micha
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi Pim,
Ik heb polijstpoeder gebruikt. Via Steinkern heb ik dit artikel gelezen; http://www.steinkern.de/praeparation-un ... ilien.html
Dus verschillende glasplaten met 80 > 220 > 400 > 800 > 1000 en dan polijstpoeder. Alle stukken heb ik een ongeveer uur gepolijst met de zelfde korrelgrootte. Ik heb geen krassen en het werkt goed en heb een mooie gladde afwerking. De echte hooglans bereik ik echter niet. Misschien moet het polijsten gewoon nog wat langer of wellicht toch eens kijken naar het wondermachientje van Micha!
Gr Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 10-08-2016 om 10:50 NL]
Ik heb polijstpoeder gebruikt. Via Steinkern heb ik dit artikel gelezen; http://www.steinkern.de/praeparation-un ... ilien.html
Dus verschillende glasplaten met 80 > 220 > 400 > 800 > 1000 en dan polijstpoeder. Alle stukken heb ik een ongeveer uur gepolijst met de zelfde korrelgrootte. Ik heb geen krassen en het werkt goed en heb een mooie gladde afwerking. De echte hooglans bereik ik echter niet. Misschien moet het polijsten gewoon nog wat langer of wellicht toch eens kijken naar het wondermachientje van Micha!
Gr Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 10-08-2016 om 10:50 NL]
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein