Prepareren ammoniet
Prepareren ammoniet
Afgelopen dinsdag heb ik de bovenste ammoniet gevonden, deze zou ik graag willen prepareren. De tweede heb ik in deze staat gevonden en is blijkbaar gespleten na een val uit de sorteermachine. Ik zit dus te denken om de eerste een goede ram te geven in hoop dat deze over de lengte splitst (kan fout gaan) of kan ik beter prepareren? Iemand suggesties hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik heb geen prepareer ervaring. De ammonieten zijn van een pyriet-achtig materiaal en het omhulsul is een centimter keihard gesteente.
Tim
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Prepareren ammoniet
Hoi Tim
Je kunt altijd overwegen om via een slag op de \'kiel\' van de Ammo deze proberen te splijten. De kans bestaat dat je de Ammo beschadigd, in stukken knapt of dat deze maar gedeeltelijk loskomt. In dat geval weet ik niet hoeveel ervaring jij hebt in het lijmen en verder prepareren.
Zo te lezen heb je ook geen ervaring met dit soort gesteente. In dat geval zou ik op safe spelen en de gehele Ammo gewoon eenzijdig uitprepareren.
Je kunt altijd overwegen om via een slag op de \'kiel\' van de Ammo deze proberen te splijten. De kans bestaat dat je de Ammo beschadigd, in stukken knapt of dat deze maar gedeeltelijk loskomt. In dat geval weet ik niet hoeveel ervaring jij hebt in het lijmen en verder prepareren.
Zo te lezen heb je ook geen ervaring met dit soort gesteente. In dat geval zou ik op safe spelen en de gehele Ammo gewoon eenzijdig uitprepareren.
Robert Mensink
Bedankt voor het advies Robert, ik zal het op safe spelen, ik heb inderdaad geen idee met dat gesteente en al helemaal niet met geadvanceert prepareren. Wordt dus lang prepareren.
Tim
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
By the way.
Waar heb je deze Ammo\'s gevonden?
Engeland?
Zijn ze al gedetermineerd?
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 12-08-2006 om 14:43 NL]
Waar heb je deze Ammo\'s gevonden?
Engeland?
Zijn ze al gedetermineerd?
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 12-08-2006 om 14:43 NL]
Robert Mensink
Nee, zijn nog niet gedetermineerd. Komen inderdaad uit engeland, omgeving Oxford. Komen uit de -Oxford Clay- afzettingen, en zijn dus mid-laat jura.
Als iemand het dus weet mag ie roepen.
[Bewerkt door DNAtim op 12-08-2006 om 16:25 NL]
Als iemand het dus weet mag ie roepen.
[Bewerkt door DNAtim op 12-08-2006 om 16:25 NL]
Tim
De eerste ammoniet lijkt me redelijk afgesleten. Wellicht zit er niet veel in aan de binnenkant wat uitgeprepareerd kan worden.
De tweede ammoniet ziet er zo prima uit lijkt me. Het is veel veiliger om de ammoniet in de steen te laten zitten, en eventueel te probereren nog wat steen resten van de bovenkant af te krijgen (voorzichtig). Ik zou hem maar zo laten als die is.
De tweede ammoniet ziet er zo prima uit lijkt me. Het is veel veiliger om de ammoniet in de steen te laten zitten, en eventueel te probereren nog wat steen resten van de bovenkant af te krijgen (voorzichtig). Ik zou hem maar zo laten als die is.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
De tweede laat ik inderdaad zo. Bij de eerste kan ik net zo goed even een kijkje nemen (prepareren), zo heb je er weinig aan.
Tim