Krijtvondsten
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Krijtvondsten
Beste medeverzamelaars,
Hierbij een aantal gevonden fossielen.
Gevonden omgeving Gulpen.
Gulpenformatie.
Het gaat om (fragmenten) van zee-egels, 1 belemniet (ongeveer 4 cm) en een klein schelpje. Soorten onbekend.
Grote egel waarschijnlijk Echinocorys scutata (Letske, 1778).
Ook nog opgevulde graafgang kreeft/krab en mooie vuurstenen.
Wie kan alles determineren?
[Bewerkt door Mega shark op 08-09-2016 om 13:42 NL]
[Bewerkt door Mega shark op 08-09-2016 om 13:43 NL]
Zoekt, en gij zult vinden!
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Krijtvondsten
Beste Ruben,
je hebt de vondsten zelf al gedetermineerd. Meer kan men imo vanwegens de slechte bewaartoestand of de onduidelijke foto's ook niet zeggen. Het egeltje op foto 3 ziet echter tamelijk goed bewaard uit. Probeer hem eens uit de steen te halen en toon dan een paar close-ups van alle kanten (met maatbalkje!)
Groeten,
Oliver
je hebt de vondsten zelf al gedetermineerd. Meer kan men imo vanwegens de slechte bewaartoestand of de onduidelijke foto's ook niet zeggen. Het egeltje op foto 3 ziet echter tamelijk goed bewaard uit. Probeer hem eens uit de steen te halen en toon dan een paar close-ups van alle kanten (met maatbalkje!)
Groeten,
Oliver
Antw: Krijtvondsten
De tweede foto lijkt inderdaad op een Echinocorys. Met name de vorm en de dubbele rij tubercels doen mij hieraan denken.
Misschien dat met foto 4 nog wat te vergelijken valt. Kan verdrukking zijn, maar lijkt me toch een behoorlijk typisch patroon op dat fragment.
Groetjes Hidde
[Bewerkt door Hidde op 09-09-2016 om 08:53 NL]
Misschien dat met foto 4 nog wat te vergelijken valt. Kan verdrukking zijn, maar lijkt me toch een behoorlijk typisch patroon op dat fragment.
Groetjes Hidde
[Bewerkt door Hidde op 09-09-2016 om 08:53 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome