T. rex Trix!
T. rex Trix!

Ik neem aan dat de meeste van jullie inmiddels wel weten dat Nederland nu een T. rex rijker is geworden. Vandaag werd het skelet onthuld. Ik was bij de preview voor medewerkers en dacht dat het wel leuk zou zijn om een paar foto's met jullie te delen.
Ik raad zeker aan om ook eens langs te komen bij Naturalis om het skelet zelf te zien. Trix is erg indrukwekkend.
[Bewerkt door Trilobite op 09-09-2016 om 14:44 NL]
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: T. rex Trix!
Ziet er een bijzonder knap en goed bewaard beestje uit. Bedankt voor het delen van de foto's! Ik neem aan dat jij een hoop referentiefoto's van het skelet hebt zitten nemen? Wanneer ga je die schedel uit kunststof kerven? 
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hah! Het is zeker een goed voorbeeld voor referentie. Maar ik denk niet dat ik een rex schedel ga maken 
- sjaak
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 384 times
- Contacteer:
Ziet er prachtig uit! Ga haar ook eens goed bekijken Als het wat rustiger is.
Groet,
Niels
Niels
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 134 times
Hier volstaat maar één woord: gaaf! Mooie foto's ook, Olof! Ik kan niet wachten zelf ook eens een kijkje te gaan nemen als het wat rustiger wordt straks. Ik vraag me overigens wel af of ze op een of andere manier hebben aangegeven welke delen echt zijn, en welke aangevuld. Lijkt me op zich wel interessant om te weten...
Groeten,
Alexander.
Groeten,
Alexander.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- Yasmin1995
Voor zo ver ik weet zijn in iedergeval de voeten replica's van Sue en er zijn een paar wervels van Stan. En ik dacht een paar ribben? Maar dat weet ik niet zeker.
Groetjess
Groetjess
Life finds a way
Antw: Antw: T. rex Trix!
Ja er is een bordje waar op staat welke botten echt zijn, welke gespeigeld en 3D geprint zijn en welke gecopieerd zijn van andere rexen.amelchers schreef:
Hier volstaat maar één woord: gaaf! Mooie foto's ook, Olof! Ik kan niet wachten zelf ook eens een kijkje te gaan nemen als het wat rustiger wordt straks. Ik vraag me overigens wel af of ze op een of andere manier hebben aangegeven welke delen echt zijn, en welke aangevuld. Lijkt me op zich wel interessant om te weten...
Groeten,
Alexander.
Wat er echt is. Zo goed als de hele schedel is echt. De linker achterkant van de onderkaak. Ongeveer de hele nek en rug. De hele heup. Het rechter been. misschien 60% van de staart. Een groot deel van de ribben en gastralia en 1 schouderblad.
Rechter been, 1 schouderblad en de achterkant van de kaak zijn dus gespiegeld en 3D geprint.
De hele armen en voeten zijn niet origineel. Ik geloof dat de voeten van Sue zijn. De voorkant van de onderkaak en minder dan de helft van de staart wervels zijn ook van andere T. rexen.
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Pracht beest en goed in beeld gebracht!!!
Gr
Lars
Gr
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!