Prep . Diademaproetus . Foum Zguid.
-
Antw: Prep . Diademaproetus . Foum Zguid.
Eindelijk welkom back Pascal. Sorry voor de late respons, was aant preppen 
Ik heb je zo niet moeten missen als de rest
maar toch doet het deugd je terug op dit forum te zien en dat iedereen kan meegenieten van de fantastisch preps waarvan ik de afgelopen maanden heb kunnen genieten. Hoop dat je er enkele van die ook gaat delen. Er zijn echt wel een paar super stukken tussen.
Weerom een prachtig stukje. Echt wel een klein beestje met zeer mooie details.
Ben alvast benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb je zo niet moeten missen als de rest

Weerom een prachtig stukje. Echt wel een klein beestje met zeer mooie details.
Ben alvast benieuwd naar het eindresultaat.
- hypochondria
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Bedankt Aad en Niels en Joke

Hier al weer een stap verder,de matrix begint toch meer te kleven richting pygidium.
K,zit alweer met een EI,dit komt vaak voor dat de matrix zich totaal anders gaat gedragen als je iets dieper in de steen gaat,ik weet bij deze door de doorsnede dat het pygidium recht naar beneden gaat buigen.(Zie eerste foto,s)
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Ik dacht inderdaad dat dit een kleintje was. Je kan het zien aan de hoeveelheid tuberkels op de glabella. De diademaproetus op deze foto is wellicht dezelfde soort, maar een stuk groter. Het lijkt wel alsof met de groei, de grootte en ruimte tussen de tuberkels ongeveer constant blijft. Resultaat: meer pukkels op de neus als ze ouder worden.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,is er eigenlijk bekend hoeveel keer een trilo van schaal veranderde.
Is dit zo als bij krabben en kreeften,of had dit te maken met de groei,voedsel aanbod ,koud of warm water ?
Wel een prachtexemplaar deze van jouw !
GR
Is dit zo als bij krabben en kreeften,of had dit te maken met de groei,voedsel aanbod ,koud of warm water ?
Wel een prachtexemplaar deze van jouw !
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De schaal groeide niet mee, het beestje moest dus zeer veel vervellen. Je kan het denk ik wel vergelijken met krabben en kreeften vandaag, die kruipen ook regelmatig uit hun eigen pantser.
Een prachtexemplaar idd, die van jou zal niet moeten onderdoen als hij klaar is. Foum Zguid levert af en toe deze fantastische kwaliteit.
[Bewerkt door Frederik op 01-10-2016 om 21:54 NL]
Een prachtexemplaar idd, die van jou zal niet moeten onderdoen als hij klaar is. Foum Zguid levert af en toe deze fantastische kwaliteit.

[Bewerkt door Frederik op 01-10-2016 om 21:54 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters

Hier de bewerking tot nu toe,ik moet er morgen nog wat aan verder werken (de steen ) de achterste helft.
De richting pygidium was inderdaad veel meer plakken zoals ik had verwacht.
Maar ik wil er niet meer aan vroeten,later komt wel de oplossing,er zit een lichte film op het pygidium.
Maar goed,das een zorg voor later,ik doe nu geen dingen waar ik later spijt van heb,geduld is de hoofdzaak.
GR
strandjutters