Determinatiedag fossiele strandvondsten in Historyland 9 oktober

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Bram
Determinatiedag fossiele strandvondsten in Historyland 9 oktober

Bericht door Bram » 05 sep 2016, 21:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Determinatiedag fossiele strandvondsten in Historyland

Op zondag 9 oktober 2016 organiseert Historyland in samenwerking met het Natuurhistorisch Museum Rotterdam een determinatiedag voor fossiele strandvondsten. Velen hebben hun geluk beproefd op de stranden van Maasvlakte 2, Rockanje, De Zandmotor enzovoorts en hebben schitterende vondsten gedaan. Maar wat heeft u gevonden? U heeft nu de gelegenheid uw vondsten te laten determineren door deskundigen van verschillende gerenommeerde instellingen zoals Het Natuurhistorisch Museum Rotterdam, het Koninklijk Zeeuwsch Genootschap der Wetenschappen uit Middelburg, het Museum Hertogsgemaal in Gewande, het Rijksmuseum voor Oudheden in Leiden en Deltares uit Delft. Zij zullen uw vondsten beoordelen en van informatie voorzien.

Wat wordt er gedetermineerd? Fossiele skeletresten zoals tanden en botten van zoogdieren, fossiele uitwerpselen, fossiele amfibieën en reptielenresten, fossiele vogelresten, stenen- en benenartefacten, fossiele schelpen en gesteenten.

Tijdens deze determinatiedag is er ook gelegenheid de permanente expositie van Historyland te bezoeken en verschillende korte lezingen bij te wonen. Sprekers zijn naast Arie van den Ban (Historyland), Dick Mol (Natuurhistorisch Museum Rotterdam), Bram Langeveld (Natuurhistorisch Museum Rotterdam), Marc Simmelink (Historyland) en Marcel Niekus (STONE).

Deze determinatiedag fossiele strandvondsten start om 10.00 uur en eindigt om 16.00 uur. Voor de bezoekers hebben we deze dag een gereduceerd entreetarief. Volwassenen betalen slechts € 5,00 en kinderen tot 12 jaar € 3,00. Er is ruime gratis parkeerruimte beschikbaar. Koffie, thee en versnaperingen zijn verkrijgbaar.

Adres: Educatief centrum Historyland, Ravenseweg 11c, 3223 LM Hellevoetsluis.

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: Determinatiedag fossiele strandvondsten in Historyland 9 oktober

Bericht door Optimo » 06 sep 2016, 00:37

Da's mooi dan heb ik nog even tijd om qua on gedetermineertd spul het een en ander uit, en op te zoeken :-)

gr

Huug

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 07 sep 2016, 18:27

Door één of ander misverstand is mijn naam niet op de lijst gekomen. Determinaties zijn een deel van mijn vrijwilligers taken in Historyland. Ik ben die zaterdag dus ook ook aanwezig. Ik hoop veel roofdier materiaal te kunnen determineren en meten.

Charlie

Ivan

Bericht door Ivan » 07 sep 2016, 20:03

Ik ben er ook!
Heb veel leuk spul gevonden in de vakantie.
Dus neem wel aardig wat mee.

@Charlie ik neem wel wat roofdier mee. Gisteren nog een mooie ellepijp van een otter.

Groeten,

Ivan

fietslamp

Bericht door fietslamp » 08 sep 2016, 21:58

Ik ben erbij! :)

Melle.

[Bewerkt door fietslamp op 08-09-2016 om 20:59 NL]

Bram

Bericht door Bram » 03 okt 2016, 07:57

Even een reminder: a.s. zondag is het zover!

Groeten,
Bram

sjaak
Has thanked: 338 times
Been thanked: 328 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 03 okt 2016, 08:08

ik zal er ook zijn, ik neem wat menselijk materiaal mee, dus als iemand wil vergelijken of iets heeft dan hoor ik dat wel

Groet,

Niels

andersschinkel

Bericht door andersschinkel » 03 okt 2016, 19:30

Ik denk dat ik er ook wel even kan zijn, waarschijnlijk aan het begin van de dag. Heb ook nog wel wat ongedetermineerde stukken en kan de draaier die ik zaterdag vond ook wel meenemen (voor Charlie).

Groet, Anders

wing
Contacteer:

Bericht door wing » 03 okt 2016, 20:09

Hoi
Ook ik ben van de partij en kijk er naar uit.
Heb het nodigen om te laten determineren.

groetjes Willy

Zandmotorvondsten

Gidi

Bericht door Gidi » 03 okt 2016, 22:19

Ik ben er zeker bij. Ik zal voornamelijk artefacten meenemen, Marcel Niekus heeft hierom gevraagd. Verder zal ik een aantal lastig te determineren botten meenemen waarvan ik hoop dat het gedetermineerd kan worden. Charlie, ik heb ook nog een paar stukken met vraatsporen erop, kun jij hier eens naar kijken?

Gideon de Jong

Plaats reactie