2 steentjes met afdrukjes
-
2 steentjes met afdrukjes

Op de grijze steen is duidelijker iets te zien, maar de andere is misschien niets...?
remco mouthaan
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Antw: 2 steentjes met afdrukjes
Bij de eerste steen gaat het om afdrukken van zeelelie stengels (crinoïden), de andere is naar mijn idee de doorsnede van een rugose koraal. De exacte benaming kan ik je niet me helpen.
Pim
Pim
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Beste Remco,
het gaat in beide gevallen om fossielen. De volgende keer niet vergeten te schrijven waar je de stukken gevonden hebt!
Op foto 1 zie ik afdrukken van zeelelie-fragmenten.
Op de tweede foto zie ik doorsnedes van koralen. Alhoewel het op foto 6 een beetje op lijkt dat de structuur iets verhoogd is (relief). Dit diet mij meer aan een bryozoa-kolonie denken. Uitsluitsel kan ik alleen maar geven, als ik close-ups van die structuren zie.
Beste Groeten,
Oliver
het gaat in beide gevallen om fossielen. De volgende keer niet vergeten te schrijven waar je de stukken gevonden hebt!
Op foto 1 zie ik afdrukken van zeelelie-fragmenten.
Op de tweede foto zie ik doorsnedes van koralen. Alhoewel het op foto 6 een beetje op lijkt dat de structuur iets verhoogd is (relief). Dit diet mij meer aan een bryozoa-kolonie denken. Uitsluitsel kan ik alleen maar geven, als ik close-ups van die structuren zie.
Beste Groeten,
Oliver
-
-
-

Hopelijk is dit voldoende. Valt niet mee met de tel...

remco mouthaan