Draaier wolf HvH - nu droog
- andersschinkel
Draaier wolf HvH - nu droog
Hier is de draaier weer, nu droog. Hij is mooi egaal bruin opgedroogd - en hij droogde ook zeer snel. In werkelijkheid is hij een tikje lichter bruin dan op de foto's; het is altijd lastig dat helemaal goed te krijgen.
Op de determinatiedag onlangs heb ik hem aan Dick Mol laten zien, die vanwege de grote afstand tussen de tip van de dens en het puntje van de kam in combinatie met kleur en vindplaats ook dacht dat het om een wolf ging.
De 'plaktest' ten slotte: op de voorste articulatievlakken is hij zeer plakkerig (meer dan bij verschillende zeker laat-Pleistocene botten in mijn verzameling), op de gladdere delen (zoals de kam) wat minder.
Zelf lijkt me een laat-Pleistocene ouderdom het meest aannemelijk, gezien de ervaringen met botten van HvH.
Groet, Anders
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Draaier wolf HvH - nu droog
Kortom het blijft een mooi stuk met een paar lichte beschadigingen.
Heb jij zelf de publicatie over de verschillen hond / wolf? Ik moet nog een keer zoeken wat ik zelf heb.
Heb jij zelf de publicatie over de verschillen hond / wolf? Ik moet nog een keer zoeken wat ik zelf heb.
Charlie
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Prachtige vondst! Eentje voor het determinatiesysteem, wellicht?
Groetjes,
Johan
Groetjes,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- andersschinkel
Bedankt voor jullie reacties.
Ja, hij kan wel in het systeem denk ik. Daar zal ik hem binnenkort even voor voordragen.
Charlie, ik zal je even wat artikelen mailen.
Ja, hij kan wel in het systeem denk ik. Daar zal ik hem binnenkort even voor voordragen.
Charlie, ik zal je even wat artikelen mailen.